loading...
مقاله
zahra بازدید : 17 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

وردپرس چیست؟

 محبوب‌ترین CMS یا سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت است. میلیون‌ها سایت و وبلاگ اینترنتی با استفاده از وردپرس طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند به گونه‌ای که تقریبا از هر چهار سایت موجود روی اینترنت یکی از آن‌ها با WordPress پیاده‌سازی شده است.
طراحی سایت با وردپرس

ویژگی‌های وردپرس

WordPress سیستمی رایگان و متن‌باز است. به این معنی که استفاده و تغییر دادن آن برای تمامی کاربردها بدون پرداخت هزینه امکان‌پذیر است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های WordPress وجود هزاران افزونه‌ی رایگان برای توسعه دادن امکانات و توانایی‌های آن است. افزونه‌های موجود برای WordPress در موضوع‌های گوناگونی توسعه پیدا کرده‌اند. افزونه‌هایی برای طراحی فروشگاه اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفتگو و هزاران افزونه‌ با عملکردهای ریز و درشت دیگر. تمامی افزونه‌های WordPress که در کتابخانه‌ی افزونه‌های آن معرفی شده‌اند نیز از قانون رایگان بودن WordPress پیروی می‌کنند در نتیجه ایجاد یک سایت شخصی یا یک سایت رسمی و سازمانی و شرکتی با WordPress به راحتی و بدون پرداخت هزینه بابت مالکیت امکان‌پذیر است.

رایگان بودن WordPress و افزونه‌های آن به معنی رایگان بودن راه‌اندازی یک سایت وردپرسی نیست. زیرا طراحی سایت، پشتیبانی، طراحی قالب و خدمات میزبانی و دامنه هزینه‌هایی به همراه دارند.

هرچند که نصب و راه‌اندازی WordPress و ایجاد یک سایت با آن کاری ساده و سریع است، ولی ایجاد کردن یک سایت حرفه‌ای با امکانات متنوع و با رعایت اصول فنی به تخصص و مهارت بالایی نیازمند است.

به روزرسانی وردپرس

WordPress به صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود. در به‌روزرسانی‌های پی در پی WordPress، علاوه بر رفع مشکلات کاربردی و امنیتی احتمالی، امکانات جدیدی نیز به آن می‌افزاید.

نگارش‌های مختلف وردپرس تا حد بسیار زیادی با نگارش‌های قبلی سازگار هستند. به این معنی که در اغلب به روزرسانی‌های WordPress، قالب و افزونه‌های نصب شده روی آن بدون مشکل به عملکرد خود ادامه می‌دهند.

امکانات پیش‌فرض وردپرس

WordPress بدون نصب هیچ افزونه‌ای برای راه‌اندازی یک سایت شرکتی کوچک یا یک سایت شخصی یا یک وبلاگ تخصصی یا یک سایت اطلاع‌رسانی مناسب است. امکاناتی مانند ایجاد و ارسال اخبار، مقاله، ایجاد صفحات ایستا، ایجاد منوهای مختلف، ایجاد لینک‌های دوستان و بسیاری امکانات دیگر در وردپرس موجود هستند.

سئو در وردپرس

پشتیبانیWordPress از سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو با استفاده از افزونه‌های گوناگونی که برای این کار وجود دارند بسیار موثر است. شاید حدود ۷۰ درصد کارهایی که برای SEO کردن یک سایت وردپرسی مورد نیاز است به سادگی و با نصب یک افزونه سئو به انجام می‌رسد.

سئو - بالا بردن رتبه گوگل

 

برنامه نویسی در وردپرس

هرچند WordPress به دلایل سنتی از سیستم برنامه‌نویسی پیشرفته‌ای استفاده نمی‌کند، ولی در گذشت زمان تغییرات عمده‌ای را به خود دیده است و در همچنان نیز در حال تغییر است. همان گونه که گفته شد این تغییرات اغلب در سازگاری وردپرس با نگارش‌های قدیمی اثر منفی نمی‌گذارند.

امنیت وردپرس

WordPress به دلیل به‌روزرسانی‌های پی‌در‌پی و به‌روزرسانی خودکار اشکال‌های امنیتی جدید، یکی از سیستم‌های بسیار ایمن است. البته استفاده کردن از افزونه‌های با کیفیت پایین یا کدنویسی قالب بدون رعایت اصول امنیتی، این امنیت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

انواع محتوا در وردپرس

از مهم‌ترین ویژگی‌های WordPress، امکان ایجاد انواع محتوا به تعداد نامحدود با استفاده از افزونه‌های آماده یا با اندکی کدنویسی در قالب یک افزونه‌ی جدید است. برای مثال ممکن است در سایت یک شرکت صنعتی، نوع محتوایی با نام «محصولات» با ویژگی‌های منحصر به فرد خود در وردپرس ایجاد کرد و شکل ورود اطلاعات و شکل نمایش ویژگی‌های آن را مطابق نیاز تغییر داد.

نقشه راه وردپرس

استفاده از وردپرس روز به روز در حال افزایش است. و با روند رشد فعلی بعید نیست در آینده درصد استفاده از وردپرس به ۵۰ درصد نیز نزدیک شود.

در نسخه‌های جدید وردپرس تلاش شده است تا امکانات بیشتری برای استفاده‌ی راحت‌تر افرادی که با برنامه‌نویسی و طراحی سایت آشنایی ندارند، اضافه شود. همچنین قابلیت‌های پیشرفته‌تر متعددی برای برنامه‌نویسان در وردپرس افزوده شده است که قابلیت سفارشی‌سازی و توسعه‌ی آن را آسان‌تر می‌کند.

طراحی سایت با وردپرس

به طور کلی WordPress گزینه‌ای بسیار مناسب برای پیاده‌سازی اغلب سایت‌ها اعم از شخصی، سازمانی،بازرگانی و تجاری، پزشکی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی است. بسته به نیازهای خاص در هر مورد ممکن است تصمیم نهایی تحت تاثیر قرار بگیرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 1,368
  • بازدید کلی : 4,490