loading...
مقاله
zahra بازدید : 14 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

 

مزایای استفاده از وردپرس چیست؟

یکی از ساده ترین و سریع ترین و ارزان ترین راه ها برای ساخت یک وب سایت خوب و حرفه ای همراه با یک سیستم مدیریت محتوای قوی و نیرومند، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد. البته در قدیم از وردپرس بیشتر برای ساخت وبلاگ های مختلف استفاده می شد. وردپرس برای مبتدیان و افرادی که تجربه ی مدیریت سایت را ندارند بسیار مناسب و کارآمد است زیرا این سیستم مدیریت محتوای پیشرفته یک رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی دارد و این مهم ترین ویژگی وردپرس است که هر وبمستری، با هر سطحی از دانش طراحی، می تواند به راحتی از آن استفاده کرده و قابلیتهای آن را به کار بندد. می توان این را یکی از مزایای استفاده از وردپرس دانست.
wordpress-logo

یکی از ویژگی های آن انعطاف پذیری و محدود نبودن آن است،

به این معنی که کاربر در استفاده از پلاگین ها و قالب های بسیار زیاد و مختلف و امکانات دیگر محدودیتی ندارد؛ در ضمن این خدمات جانبی، نسبت به سیستم های مدیریت محتوای دیگر بسیار ارزانتر بوده و یا رایگان می باشد. زیرا سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر خلاف بقیۀ سیستمهای مدیریت محتوا به برنامه نویسی خاصی نیاز ندارد.

یکی دیگر از مزیت های وردپرس این است که:

خروجی سایت مورد نظر، به طور پیشفرض تا حد زیادی بهینه شده است و از سئوی بالایی برخوردار است یعنی یک وب سایت وردپرسی، در مقایسه با سایت هم موضوعش با محتوای یکسان، در موتورهای جستجو از رتبه ی نسبتا بالاتر و خوبی بهره مند خواهد بود. یکی از هدفهای ساخت این زبان رعایت استاندارد های جهانی بوده است که به همین منظور برای موتورهای جستجو همچون گوگل مطلوب است.
مزیت دیگر وردپرس این است که تمامی بروزرسانی هایی که توسط تیم توسعه دهنده سیستم این پلتفرم منتشر می شود، رایگان است و به راحتی قابل دسترس میباشد.

wordpress-code-image
یک مزیت دیگر وردپرس این است که هر نوع سیستمی را که نیازمند آرایش دیتابیس است می توان با آن پیاده سازی نمود. مانند سیستمهای چندکاربره، املاک، نیازمندیها و همچنین سایتهای دایرکتوری و … که شامل دیتابیس های سنگینی هستند.

در آخر، نکته ی مهم در استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در این است که افراد از قالب های آماده استفاده می کنند؛ حال آنکه در واقع شاید به نظر مشکل خاصی نباشد اما مشکل این است که ممکن است چندین سایت دیگر با همان قالبی که فرد از آن استفاده کرده است وجود داشته باشد و این مساله می تواند در سئوی سایت نیز تاثیرگذار باشد. عیب دیگر قالب های آماده ی قدیمی وردپرس عدم سازگاری آن ها با تلفن های همراه و تبلت ها است که از این مشکل نیز نمیتوان چشم پوشی کرد زیرا اکثر کاربران و بینندگان سایت دارای گوشی هوشمند یا تبلت می باشند. البته قالبهای جدید وردپرس اکثرا واکنشگرا هستند.

 

 

zahra بازدید : 25 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

 

راهنمای انتخاب بهترین رنگ کابینت در آشپزخانه های مختلف

کابینت

یکی از مهم ترین وسایل در درون هر آشپزخانه کابینت است که طرح و رنگ کابینت بر روی دکوراسیون آشپزخانه شما تاثیر گذار است.

کابینت ها اولین وسیله ای هستند که در بدو ورود هر کس به درون آشپزخانه جلب توجه می کنند. آن ها ممکن است همه فضای دیوار و یا بخشی از فضای دیوار آشپزخانه شما را اشغال کنند از این رو باید در هنگام انتخاب رنگ و طرح آن دقت لازم را داشته باشید. در این بخش شما را با پرطرفدارترین رنگ ها آشنا می سازیم.

راهنمای انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه های ایرانی و مدرن

رنگی را که برای کابینت آشپزخانه انتخاب می کنید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار تاثیر گذار است استفاده از رنگ های مکمل و زیبا می تواند زیبایی مدل کابینت های انتخابی شما را بیشتر کند.

 

رنگ قرمز

رنگ قرمز فضای یک آشپزخانه سرد را به فضایی گرم و زیبا تبدیل می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه دلگیر انرژی می بخشد. این رنگ طرفدارن خاص خودش را دارد اگر می خواهید رنگ قرمز را انتخاب کنید باید فضای آشپزخانه تان بزرگ باشد زیرا رنگ قرمز فضای آشپزخانه های کوچک را دلگیر و خسته کننده می کند.

می توانید برای ایجاد احساس ملایم در درون فضای آشپزخانه خود  از ترکیب رنگ قرمز و سفید استفاده نمایید.

کابینت با رنگ آبی برای کابینت ها با سبک کلاسیک رنگ آبی می تواند بهترین انتخاب باشد. رنگ آبی روشن می تواند نور را جذب کند بنابراین برای آشپزخانه هایی که همیشه گرم و پرنور هستند این رنگ کابینت آبی می تواند ایده مناسبی باشد

رنگ زرد

رنگ زرد نور را به خوبی منعکس می کند و در آشپزخانه کم نور می تواند به خوبی روشنایی ایجاد نماید و هم چنین این رنگ به فضای آشپزخانه شما گرما می بخشد. ترکیب رنگ زرد با قهوه ای می تواند گرمای بیشتری را به محیط آشپزخانه شما ببخشد.

 رنگ سفید

رنگ سفید نمادی از تمیزی و بهداشت است و کسانی که علاقه مند به ظاهری تمیز و مدرن هستند بهتر است که از کابینت ها با رنگ سفید در درون آشپزخانه خود استفاده نمایند.

رنگ سفید به سبب ماهیت خنثی که دارد به خوبی با هر رنگی هماهنگ می شود و نور را به خوبی منعکس می کند و فضای آشپزخانه شما را نورانی تر می کند. اگر می خواهید کابینت با طرح مدرنی داشته باشید بهتر است کابینت هایی را انتخاب نمایید که از ترکیب رنگ سفید با رنگ چوبی تولید شده اند

می توایند در فضای آشپزخانه خود فضایی دو گانه و جذاب را به کمک رنگ کابینت ها ایجاد کنید به این ترتیب که می توانید که رنگ کابینت های بالا و پایین موجود در آشپزخانه را متفاوت با یکدیگر انتخاب نمایید که مناسب ترین رنگ ها برای ایجاد فضایی دو گانه می توانند رنگ های سفید و مشکی باشند.

 رنگ سیاه

یکی از مدرن تری رنگ ها، سیاه است که به صورت براق و گلاس و گاهی اوقات با رنگ های روشن ترکیب می شود و به عنوان رنگ زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما می خواهید که از رنگ سیاه استفاده کنید باید سایر رنگ های دکوراسیون داخلی منزل شما روشن باشد تا تعادل نسبی در فضای منزل تان بوجود آید. معمولا استفاده از رنگ کابینت ها با رنگ چوبی (قهوه ای)
رنگ چوبی یا همان قهوه ای از انواع رنگ های پرطرفدار برای است این رنگ زیبا می تواند فضای آشپزخانه شما را به محیطی مدرن و زیبا تبدیل کند. بهتر است که در انتخاب این رنگ تعادل را نگه دارید و از رنگ قهوه ای روشن و یا تیره برای فضای آشپزخانه خود استفاده نکنید. مشکی در جنس های گلاس و کلاسیک محبوبیت بیشتری دارد.

 

قرار دادن گیاهان خانگی بر روی این مدل کابینت ها زیبایی و جذابیت دکوراسیون آشپزخانه و مدل کابینت شما را بیشتر می کند.

رنگ بنفش

اگر می خواهید رنگ بنفش را انتخاب کنید حتما باید المان هایی از این رنگ را در سایر نقاط آشپزخانه خود به کار ببرید تا دکوراسیونی هماهنگ و زیبا را در فضای آشپزخانه تان بوجود آورید. رنگ بنفش از جمله رنگ های اشرافی و لوکس است و می تواند فضای آشپزخانه بنفش شما را متفاوت و مدرن سازد.

برای مشاهده نمونه هایی از کابینت های مدرن به آنامیس مراجعه کنید.

 

zahra بازدید : 23 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)
 

نکاتی در مورد دکوراسیون داخلی

 دکوراتورها و طراحان داخلی هر سال ایده های جدیدی برای ایجاد تنوع در این صنعت پرطرفدار به مخاطبان خود معرفی می کنند. اما نکته ای که قابل توجه و تامل است از بین رفتن مرزها و باید و نبایدها در دکوراسیون بوده که باعث می شود سلیقه شخصی افراد در طراحی بیش تر شده و درنتیجه احساس آرامش و تعلق خاطر بیش تری در فضا داشته باشند.

 

نکات دکوراسیون 

رنگ

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون منزل,طراحی داخلی خانه

مسلما با انتخاب رنگ بنفش به عنوان رنگ سال، دیدن آن در دکوراسیون دور از ذهن نیست. این رنگ می تواند در مبلمان، فرش و حتی تابلوهای دکوراتیو ظهور کند. اما باید این را به شما بگویم که ترکیب های رنگی خاص می تواند جلوه ای خاص به فضای شما ببخشید. بنابراین خود را محدود به رنگ خاصی نکنید. سعی کنید رنگ های روشن و جسورانه را به کار ببرید. البته بهتر است برای این کار رنگ کف، سقف و دیوارها را به رنگ خنثی در نظر بگیرید تا مبلمان و وسایل خاص خودی نشان دهند.

مبلمان

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون منزل,طراحی داخلی خانه

مبلمان سال ۲۰۱۸ به صورت پارچه ای یکپارچه، نهایتا با پایه های چوبی است.در این سال مبل ها با تزیینات زیاد و به سبک کلاسیک را کاملا فراموش کنید. همچنین انتخاب پارچه و رنگ مبل تنوع بیش تری یافته و می توانید ترکیب چند رنگ و یا چند طرح را به کار ببرید. کوسن های نقش دار هم که دیگر نیازی به معرفی ندارند و به خوبی روی مبلمان شما می نشینند. این مبلمان می تواند مانند سبک مدرن، دارای خطوط صاف و مستقیم بوده و یا کمی انحنا و مدل خاص داشته باشد. بهتر است رنگ و نقش پارچه را متناسب با مدل مبل انتخاب نمایید.

 

المان های دکوراتیو

    پارتیشن

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون منزل,طراحی داخلی خانه

پارتیشن ها یا جداکننده ها سال های زیادی است که در معماری داخلی و دکوراسیون جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند، به خصوص از زمانی که از حالت صلب و دیوار مانند خود خارج شده و به یک جداره شفاف تبدیل گشتند. اما این بار شرکت هوم سنترو، برای دکوراسیون ۲۰۱۸، این جداره ها را با طراحی های خاص تر و متفاوت تر ارائه داده است. ممکن است در نظر اول این طرح ها کلاسیک به نظر بیایند، ولی شاید بد نباشد با این کار کمی لوکس بودن را وارد فضای خود کنید. البته از دیگر پیشنهادات این شرکت برای فضاهای کوچک تر استفاده از کتابخانه های ظریف و شیک به عنوان یک جداکننده است که در عین تفکیک فضا باعث تارک تر شدن آن نمی شود.

 

    دکور

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون منزل,طراحی داخلی خانه

پیشنهاد دکوراسیون ۲۰۱۸ به کاربردن دکور و قفسه های بسیار ساده بدون هیچ گونه تزیینات اضافی است. اگر از دکور چوبی استفاده می کنید، آن را بدون شیشه و هماهنگ با چوب مبلمان خود انتخاب نمایید. اما اگر از دکورهای چوبی خسته شده اید، مدل های فلزی و سبک روح تازه ای به فضای شما می بخشند.

 

    آینه

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون منزل,طراحی داخلی خانه

آینه از عناصر جداناشدنی دکوراسیون خانه است. اما پیشنهاد ما به شما استفاده از آینه های لوکس تر است. اگر آینه شما طرح خاص و لوکس داشته باشد، علاوه بر کارآیی هایی که در فضا از خود نشان می دهد، به عنوان یک عنصر دکوراتیو دیوارتان را مزین خواهد کرد.

 

نورپردازی

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون منزل,طراحی داخلی خانه

اصل آخر در دکوراسیون سال ۲۰۱۸ نوپردازی است. برای این کار شما دو گزینه دارید که متناسب با نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردم، می توانید بهترین را انتخاب نمایید. گزینه اول به کار بردن لوسترها و چراغ های دکوراتیو با مدل های خاص است. مهم نیست که کلاسیک و لوکس باشد یا کاملا مدرن! مهم این است که نقش یک عنصر دکوراتیو را برای شما بازی کند. در حالت دوم، انتخاب شما می تواند نورپردازی مخفی باشد. در این حالت یک نورپردازی یکنواخت به دست می آورید، بدون هیچ چراغ و لوستر اضافی. این بستگی به سلیقه و سبک دکوراسیون شما خواهد داشت.

 

zahra بازدید : 17 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

 

آشنایی با مشاغل پروژه های ساختمانی


صنعت ساختمان

مشاغل ساختمان

امروزه پروژه های ساختمانی نیاز به افراد متخصص و دارای تجربه زیادی دارد. ایمنی ساختمان در پروژه های ساختمانی به افرادی نیاز دارد که بتوانند این هدف را به درستی انجام دهند هدفی که مستقیما با جان انسان‌ها  سر و کار دارد. پس طراحی، ساخت و ایمن‌سازی ساختمان‌های کار هرکسی نیست و باید تخصصی در این حوزه ورود پیدا کرد. تهیه مصالح و انواع و اقسام وسایل مورد نیاز یک ساختمان، لوله کشی، برق و گاز از نیازهای هستند که باید توسط افراد کاردان و متخصص برطرف شوند. علم معماری و نقشه کشی، برق کشی،  لوله کشی، نقاشی ساختمان و... به کمک ساخت خانه امن و خوب برای افراد مختلف جامعه آمده است تا با استفاده از این علوم ساختمانی  ایمن و در خور شان انسان ها ساخته شود تا آنها بتوانند زندگی خود را درون آن ساختمان به خوشی داشته باشند.

انواع مشاغل ساختمانی و بازار کار

امروزه در پروژه های ساختمانی ساخت یک ساختمان و خانه نیاز به افراد و تخصص‌هایی دارد که در زیر به تعدادی از آنها می‌پردازیم:

 مهندس عمران

 در پروژه های ساختمانی طراحی برنامه ریزی و ساخت یک پروژه ساختمانی بر عهده مهندس عمران است. او از صفر تا ۱۰۰ یک ساختمان را  طراحی کرده و سپس میزان کار و غیره آن را محاسبه می کند. او کلید اجرایی نیز هست و باید به طور صحیح کار ساختمان را پیش ببرد تا در موعد مقرر پروژه ساخته شود. نظارت در طور پروژه نیز بر عهده اوست. مهندس عمران به صورت تمام وقت کار می کند. همچنین در صورت نیاز ممکن است در خارج از زمان کار بر روی پروژه کار کند.

مهندس عمران باید  صلاحیت کار برای پروژه ها را داشته باشد که این صلاحیت از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان و پروانه ای به نام پروانه اشتغال به مهندسین عمران دارای صلاحیت داده می شود. مهندسین عمران می‌توانند در شرکت‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شده بر روی پروژه‌های آنها کار کنند. همچنین با داشتن شرایط لازم یک مهندس عمران میتواند در دانشگاه تدریس کند و یا به پژوهشگری مشغول شود.

 حقوق مهندسین عمران بسته به  مکانی است که در آن کار می‌کنند، که معمولاً شرکت‌های خصوصی بزرگ حقوق بیشتر است. حقوق ماهیانه یک مهندس عمران به طور متوسط در شرکت های کوچک بین ۹۰۰ هزار تومان تا ۴۵ میلیون تومان است.

مهندس معماری

همچون مهندس عمران، مهندس معمار نیز باید پروانه اشتغال خود را از سازمان مهندسی کشور دریافت کند. مهندس معمار می تواند در شرکت های دولتی و خصوصی برای کار بر روی پروژه های ساختمانی و غیره استخدام شود. همچنین طراحی ماکت و طراحی معماری داخلی از دیگر از شغل های مهندس معمار است که علاقمندان می توانند  این شغل ها را انتخاب کنند. درآمد مهندسین معمار در شرکت های کوچک ماهانه به طور متوسط متغیر بین ۹۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد که البته بسته به شرایطی که در آن مهندس معمار کار می کند متفاوت است.

 مهندس برق ساختمان

برق یکی از نیازهای اساسی یک ساختمان است و کسی که این نیاز را برطرف می کند برق کار ساختمان است. او که در زمینه سیم کشی الکتریکی ساختمانی، ماشین های ایستگاهی و تجهیزات آن تخصص دارد معمولا به دو گروه برق عمومی و برق کار صنعتی تقسیم می شود. مهندس برق ساختمان از مشاغل ساختمانی مهم به حساب می‌آید.

 وظایف او طراحی و نصب سیم های برقی و روشنایی بررسی ایمنی کار و نصب تجهیزات حفاظتی و غیره در یک ساختمان می باشد. بازار کار برقکاران ساختمان خوب است و با توجه به نیاز به برق در هر ساختمانی آنها می‌توانند استخدام شرکت‌های دولتی یا خصوصی شوند یا در صورت دارا بودن شرایط به صورت انفرادی به کار مشغول شوند. از میزان دقیق در آمد برف باران به دلیل تفاوت کار آن ها و شرایط متفاوت اطلاعاتی در دست نیست.

مشاغل ساختمانی قاعدتا با کار بنا‌های زیادی گره خورده است، بنابراین معرفی انواع بنا ها هم خالی از اشکال نیست.

 گچ کار ساختمان

 روکاری بدنه دیوارهای یک ساختمان برعهده گچ کار است. او باید روی آجرهای ساختمان را با استفاده از گچ سفید یا رنگی بپوشاند. او میزان دقیق مواد را اندازه گیری کرده و با آماده کردن آن را بر روی سطوح دیوار ثابت می کند همچنین گچکارهای ماهرتر به کارهای تزئینی در این حوزه می پردازند. این افراد می‌توانند به‌صورت استخدامی و مستقل مشغول به کار شوند. با توجه به گستردگی کاری و تفاوت بالای کار میزان درآمد مشخص نمی توان برای  گچکاران در این حوزه در نظر گرفت.

 کارشناس تاسیسات

 بخش تاسیسات یک ساختمان از بخش‌های کلیدی و حساس یک ساختمان می باشد که امنیت آن بسیار مهم است و باعث آسایش و رفاه خانواده ها در یک ساختمان می شود. تاسیسات بهداشتی، حرارتی و برودتی از انواع تاسیسات هستند که کارشناس تاسیسات و وظیفه نصب طراحی و ساخت آن‌ها در یک ساختمان را دارد. ایمنی، راه اندازی، نقشه کشی تاسیساتی و تعمیر وسایل و تجهیزات آسیب‌دیده از وظایف دیگر مسئول تاسیسات است. او میتواند در بخش دولتی و خصوصی استخدام شده یا خود به صورت مستقل مشغول به کار کارشناسی تاسیسات ساختمانی شود.

 نقاش ساختمان

زیبایی داخلی و خارجی یک ساختمان باعث بهتر و زیباتر دیده شدن آن ساختمان می شود. نقاش ساختمان یک متخصص هنری است که با استفاده از رنگ ها و وسایل خود به زیباسازی محیط داخلی دیوار ها و سقف ها و محیط خارجی یک ساختمان می‌پردازد. آماده کردن رنگ، رنگ کردن سطوح قدیمی و تعمیرات آن ها از وظایف دیگر نقاشان ساختمان است.  فردی که به شغل نقاشی ساختمان علاقه دارد باید  ذوق هنری نقاشی نیز داشته باشد تا بتواند در کار خود موفق شود.

 نقاشی ساختمان در آموزشگاه ها، آموزش داده می شود. نقاشان ساختمان می توانند در شرکت‌های ساختمانی خدماتی، تعمیراتی و غیره استخدام و مشغول به کار شوند و یا در صورت داشتن شرایط لازم،  مستقلا به کار نقاشی ساختمان مشغول شوند.  میزان درآمد ماهیانه نقاشان ساختمان متفاوت است که بسته به شرکتی که در آن کار میکند یا میزان مهارتی که دارد کم یا زیاد می‌شود.

بازارکار و درآمد مشاغل ساختمانی

مشاغل ساختمانی بازار کار نسبتا وسیعی را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از مهندسان معماری و عمران در شرکت‌های مختلفی که خود تاسیس کرده‌اند مشغول به کار می‌شوند و از سوی دیگر امکان استخدام آن ها در بسیاری از مراکز دولتی و خصوصی هم فراهم است.

اما عمده مشاغل این حوزه به صورت شخصی و فردی ایجاد شده‌اند. بخش زیادی از ساخت و ساز ها و کار‌های تاسیساتی در کشور ما توسط افراد فنی صورت می‌گیرد که به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند و احتمالا تحصیلات چندانی هم ندارند.

درآمد مشاغل ساختمانی هم مثبت ارزیابی می‌شود. تمام مشاغل ساختمانی را می‌توان حرفه‌ای دانست از این رو حقوقی که برای خدمات ساختمانی پرداخته می‌شوند به مراتب بیشتر از بسیاری از کار‌های ساده است. برای مثال دستمزد یک بنا حدود سه برابر یک کارگر ساده است.

مهندسان برق ساختمان نیز درآمد قابل توجهی دارند و با توجه به این که از ابزار و کالای مصرفی هم استفاده نمی‌کنند بخش زیادی از درآمد آن‌ها سود خالص است به همین دلیل هم با سرمایه بسیار کم و صرف داشتن علم و تخصص در این زمینه می‌توانند وارد این کار شوند ماهانه بیش از پنج میلیون تومان درآمد داشته باشند.

درآمد مهندسان عمران هم با توجه به نرخ تورم سال به سال در حال افزایش است. به طوری که از سال 94 به بعد درآمد آنها نزدیک به دو برابر شده است. در سایر مشاغل هم این موضوع وجود دارد.

از معایب کار ساختمان می توان به سخت بودن برخی از کارها ساخت ساختمان اشاره کرد. همچنین خستگی و احتمال مرگ و خطرناک بودن برخی از کارهای ساختمان از دیگر معایب آن است

zahra بازدید : 16 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

 

 1)شرایط عمومی استخدام نیروی زمینی ارتش)

استخدام

شرایط استخدام:

1) متدین به دین مبین اسلام
۲ ) تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
۳) ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آنها
۴)عدم محکومیت ناشی از اقدام علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران
۵) عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی
۶) عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی غیر قانونی و یا الحادی
۷) عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گرو های سیاسی

۸) عدم معروفیت به فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن سوءپیشینه کیفری برابر اعلام مراجع ذی صلاح
۹) داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر تاییدیه اداره بهداشت ودرمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ((حداقل قد۱۶۵ سانتیمتر ))

۱۰)کسانی که به عنوان عضو به ارتش می پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و آمادگی ماموریت در هر جایی را داشته باشند.

۱۱)شاخصه های تدین و انقلابی بودن اصل بوده و در همه مراحل باید مورد توجه قرار گیرد.

۱۲)استخدام افراد بر مبنای مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام بر اساس نیاز سازمان باشد.

۱۳)در استخدام افراد به وجود انگیزه خدمتی ، روحیه ایثار و فداکاری توجه شود

2) شرایط اختصاصی استخدام  برای داوطلبان مقطع درجه دار پیمانی امدادگررزم:

۱ ) داشتن مدرک تحصیلی فقط دیپلم متوسطه علوم تجربی با حداقل معدل کل ۱۴ و معدل کتبی ۱۰ به بالا.

۲) سپردن تعهد خدمت به مدت ۵ سال به صورت پیمانی نظامی/ رسمی نظامی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران .

۳) مدت قرارداد به صورت پیمانی ۵ ساله می باشد.

۴) موفقیت در آزمون علمی، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی ، صلاحیت های گزینشی و مصاحبه علمی .

۵) حداقل سن ۱۷ سال و حداکثر ۲۰ سال تمام تا تاریخ اولین روز ثبت نام ( 98/01/02) مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه می گردد.

۶) به محض تکمیل ظرفیت ثبت نام متوقف خواهد شد .

۷) فرزندان شهدا، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی شرط معدل و سن معاف می باشند.

۸) دارندگان کارت معافیت پزشکی و داوطلبان مشمول خدمت سربازی که دفترچه اعزام،
به خدمت آنان مهر غیبت سنواتی داشته باشد حق ثبت نام ندارند.

۹) با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزش ، داوطلبان باید مجرد بوده و تا پایان دوره مجرد باقی بمانند .

۱۰) با توجه به این که دانش آموزان نظام جدید در خرداد ماه موفق به اخذ دیپلم می گردند،

لذا مدرک ثبت نام جهت این گونه داوطلبان کارنامه پایه یازدهم(حداقل معدل ۱۳)می باشد لیکن به داوطلبان مذکور تفهیم گردد،

در صورتی پذیرفته می شوند که بتوانند مدرک دیپلم(قبولی پایه دوازدهم با معدل ۱۳ به بالا)را تا زمان شروع گزینش ارائه نمایند.

در غیر این صورت چنانچه موفق به اخذ دیپلم نگردند و یا این که معدل آن ها کمتر از ۱۳ باشد از پذیرش داوطلبان خودداری به عمل خواهد آمد.

(داوطلبان متاهل حق ثبت نام ندارند)

۱۱) منابع آزمون دوره سه ساله دبیرستان رشته علوم تجربی نظام جدید

الف – دروس عمومی (زبان و ادبیات فارسی – عربی – فرهنگ و معارف اسلامی – زبان انگلیسی – هوش و استعداد تحصیلی )

ب – دروس تخصصی ( ریاضیات – فیزیک – شیمی – زیست شناسی )

3) شرایط اختصاصی استخدام  برای داوطلبان درجه دار پیمانی:

۱ ) داشتن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه در یکی از رشته‌‌های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و معارف ،

فنی حرفه ای و کار دانش (به غیر از رشته های دامداری، باغبانی ،کشاورزی و امور زراعی)

در رشته های مورد نیاز با حداقل معدل کل ۱۳ و کتبی ۱۰ به بالا(دارندگان معدل بالاتر در اولویت خواهند بود).

۲) سپردن تعهد خدمت به مدت ۵ سال به صورت پیمانی نظامی/پایور نظامی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران .

۳) قرارداد به صورت پیمانی و برای مدت ۵ ساله می باشد.

۴) موفقیت در آزمون علمی، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی ، صلاحیت های گزینشی و مصاحبه فرماندهی.

۵) حداقل سن ۱۷ سال و حداکثر ۲۱ سال تمام مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثرسن اضافه می گردد.

۶) به محض تکمیل ظرفیت ثبت نام متوقف خواهد شد .

۷) فرزندان شهدا، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط معدل معاف می باشند.

۸) دارندگان کارت معافیت پزشکی و داوطلبان مشمول خدمت سربازی که سنواتی داشته باشند حق ثبت نام ندارند.

۹) با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزش داوطلبان باید مجرد بوده و تا پایان دوره مجرد باقی بمانند.

۱۰) با توجه به این که دانش آموزان نظام جدید در خرداد ماه موفق به اخذ دیپلم می گردند لذا مدرک ثبت نام،

جهت این گونه داوطلبان کارنامه پایه یازدهم(حداقل معدل ۱۳)می باشد لیکن به داوطلبان مذکور تفهیم گردد،

در صورتی پذیرفته می شوند که بتوانند مدرک دیپلم(قبولی پایه دوازدهم با معدل ۱۳ به بالا)را تا زمان شروع گزینش ارائه نمایند.

در غیر این صورت چنانچه موفق به اخذ دیپلم نگردند و یا این که معدل آن ها کمتر از ۱۳ باشد از پذیرش داوطلبان خودداری به عمل خواهد آمد.

(داوطلبان متاهل حق ثبت نام ندارند و پذیرش نخواهند شد)

۱۱)منابع آزمون شامل هوش و استعداد تحصیلی

(( امتیازات))

۱) داوطلبان استخدام در مقطع درجه دار پیمانی نظامی/ رسمی نظامی و همچنین مقطع امدادگر رزم پیمانی نظامی/

رسمی نظامی پس از طی دوره های آموزشی برابر مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران به ترفیع درجه نائل می گردند .

۲) دوره آموزش شبانه روزی و کلیه هزینه‌ها از قبیل مسکن ، خوراک ، پوشاک ، بهداشت و درمان و

وسائل کمک آموزشی در مدت آموزش به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و

ماهیانه مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی به آنان پرداخت خواهد شد.

۳) کارکنان استخدامی مطابق ضوابط و مقررات از امکانات حکمت کارت ، بیمه خدمات درمانی ، بیمه عمر و سایر تسهیلات رفاهی،

بهره‌‌ مند خواهند گردید .

۴) خانوادهای معظم شهداء ، جانبازان ، آزادگان ، نظامیان ( در صورت ارائه مدارک معتبر از مراجع ذی صلاح ) از امتیازات قانونی مصوب برخوردار خواهند شد .

zahra بازدید : 20 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

 

تفاوت های مدیریت ساخت و ساز و مهندسی عمران

عمران

به نظر می رسد که مدیریت ساخت و ساز و مهندسی عمران قابل جایگزینی با همدیگر می باشند. با این وجود، شغل های آنها بسیار متفاوت می باشد. اگر چه هر دوی آنها با سایت ساخت و ساز در ارتباط هستند، اما دارای دو جایگاه جداگانه می باشند. آنها سطوح متفاوتی از آموزش را نیاز دارند، شغل های آنها به مهارت ها متفاوتی نیازمند می باشد و مسیر شغلی آنها متفاوت است. با توجه به گزارش رشد شغلی ۱۱ درصد، مهندسی ساخت و ساز به سرعت رو به افزایش است. بسیار مهم است که تفاوت های بین مدیریت ساخت و ساز و مهندسی عمران را بدانیم.

شرح وظایف کلی

مدیران ساخت و ساز، به عنوان مهندسین سایت یا مهندسین ساخت و ساز نیز شناخته می شوند. آنها شناخت کافی در مورد مصالح ساختمانی دارند. از آنجایی که انتظار می رود آنها مصالح ساختمانی را بررسی کنند تا مطمئن شوند پروژه برای سال های طولانی دوام خواهد داشت، این مهارت، ضروری و اجباری است. همچنین آنها باید پایه و اصول طراحی، مدیریت پروژه ساخت و ساز و برنامه ریزی ساخت و ساز را بداند.

مهندسین عمران، شرح وظایف کلی متفاوتی دارند. مهندسین عمران باید تمامی قوانین منطقه ای ساخت و ساز را مطالعه کرده و بدانند. آنها باید دانش عمیقی در اصول تجزیه و تحلیل آماری و تکنیک های ساخت و ساز داشته باشند.

مسیر شغلی

مسیر شغلی مدیریت ساخت و ساز و مهندسی عمران با یکدیگر متفاوت است. کار و تجربه دانشگاهی مهندسین ساختمانی، آنها را به سمت مشاغل ساختمانی هدایت می کند. یک مهندس ساخت و ساز می تواند به عنوان یک مدیر پروژه ساخت و ساز، یک مدیر ساخت و ساز یا یک مدیر مهندسی ساخت و ساز فعالیت کند.

کار و تجربیات آکادمیک مهندسین عمران، فضای بیشتری را به این مهندسان در زمینه فعالیتشان می دهد. آنها اغلب به عنوان مهندسین محیط زیست، مهندسین ساختاری، مدیران شهری، برنامه ریزان شهری یا برنامه ریزان ساخت و ساز فعالیت می کنند. زمینه های متفاوتی وجود دارد که آنها می توانند مهارت ها و آموزششان را به کار بگیرند. این موضوع آنها را از مدیران ساخت و ساز جدا نمی کند.

شباهت های شگفت انگیز مهندسی عمران و مدیریت ساخت و ساز

بسیاری از مدیران ساخت و ساز، سابقه دانشگاهی خود را با مهندسین عمران به اشتراک خواهند گذاشت. بسیاری از دانشگاه ها مهندسین ساخت و ساز را به عنوان زیرمجموعه ای از مهندسی عمران در نظر می گیرند. صنعت ساخت و ساز ممکن است از مهندسین ساخت و سازی که دانش کاربردی در مورد فرآیندها، روشها و مدیریت افراد دارند، بهره مند شود. با افزایش تکنولوژی در مکان ساخت و ساز، مدیریت ساخت و ساز و مهندسی ساخت و ساز، شاهد تغییرات زیادی در وظایف و مهارت های لازم خواهد بود.

اکثر افراد فکر می کنند این دو شغل، سابقه دانشگاهی یکسانی دارند، اما نقش آنها از برنامه ریزی تا اجرا بسیار متفاوت است. بسیار مهم است که نیازمندی های مدیریت ساخت و ساز و مهندسی عمران را قبل از انتخاب آنها بدانیم.

zahra بازدید : 18 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

معماری

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی، طراحی فضایی است که توسط مرزهای ساختمانی ساخته شده. همچنین می‌تواند طراحی نخستین نقشه برای استفاده،

طراحی تجدی برای تغییر دادن طرح،

یا تجدید نظر کردن در مورد طرح و استفاده‌های مطابق نیاز نیز باشد.

اخیراً این نوع جزئی ازمعماری پایدار نیز محسوب می‌شود که

در واقع بخشی از آن نیز به نگهداری منابع و بازیافت برای طراحی کاربردی، می‌پردازد. به‌طور کلی این موضوع به طراحی محیط و فرم بر می‌گردد و معماری داخلی در واقع فرایندی است که در آن قسمت داخلی ساختمان‌ها با توجه به همهٔ جنبه‌های انسانی و استفاده از فضاها، طراحی می‌شود و در واقع طراحی داخلی ساختمان با توجه به قید شرط‌های معمار ی است.این نوع تا حدودی به موارد زیر بر می‌گردد:

  • هنر و علم طراحی بناکردن قسمت داخلی ساختمان به عنوان یک معماری مدرک و مرتبط با کیفیت‌های فیزیکی
  • در حالی که معماران سعی در ساخت طراحی کل ساختمان دارند که مرتبط با مسائل سازه‌ای و نقشه است معماران داخلی هدف استفاده و قابل سکونت کردن مکان را طبق معیارهای انسانی دارند.
  • معماری داخلی، توصیف درونی ساختمان و مرتبط با کیفیت‌های فیزیکی است.
  • یک سبک یا روش طراحی است که به ساخت درون ساختمان می‌پردازد.

قدمت معماری به عنوان یک فن برای ایجاد سر پناه، به قدمت تاریخ بشر می رسد اما معماری امروزه در جهان ترکیبی از صنعت ساختمان سازی به علاوه هنر، فلسفه و جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی، اخلاقی اقتصاد، جغرافیایی طبیعی و انسانی، برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و علوم طبیعی نظیر زیست شناسی و محیط زیست است.

 

 

zahra بازدید : 25 پنجشنبه 11 مهر 1398 نظرات (0)

 

شرایط استخدام آموزش و پرورش ۹۸

استخدام در وزارت آموزش و پرورش نیز همانند سایر سازمان ها دارای شرایط و ضوابطی است. از جمله شرایط عمومی استخدام در آموزش و پرورش عبارتند از:

  • داشتن تابعیت ایران
  • اعتقاد به دین مبین اسلام
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (برای آقایان)
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی نیز برای استخدام شدن در سازمان آموزش و پرورش لازم است. شرایط اختصاصی، شرایطی هستند که برای هر رشته متفاوت اند، به همین منظور شما می توانید با بیان شرایط منحصر به فرد خود برای مشاورین متخصص استخدام آموزش و پرورش، از شرایط و ضوابطی که مختص شماست آگاهی های لازم را کسب کنید.

استخدام حق التدریس آموزش و پرورش

هدف از آزمون استخدامی آموزش و پرورش استخدام دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استو از طرفی امید بر این است که برخی از معلمان حق التدریسی که دارای سابقه کاری نیز هستند، نیز بتوانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شوند.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

از جمله مراحل ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش این است که داوطلبان بایستی شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه را دارا باشند. از جمله شروط دیگر دارا بودن مدارک لازم به منظور ثبت نام است. از مهم ترین مدارک می توان به “مدرک دال بر امتیازات و سهمیه های قانونی” و “مدرک تحصیلی” اشاره کرد. لازم به ذکر است که ارائه فایل اسکن شده عکس در سایز و با کیفیت مناسب و پرداخت وجه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت اینترنتی نیز الزامی است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه مدارک و مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مشاوران خانه مشاوره تماس بگیرید.

دفترچه استخدامی آموزش و پرورش

دفترچه راهنمای استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود. دفترچه استخدامی آموزش و پرورش شامل بخش های مختلفی مانند شرایط عمومی داوطلبان، امتیازات و سهمیه های قانونی، کد و عناوین شغلی و … است. لازم به ذکر است که آگاهی از تمامی مندرجات دفترچه پیش از اقدام برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ضروری است. اما از آنجایی که این دفترچه درصفحات بسیار متعددی (۳۶۷ صفحه) تنظیم شده است، پیشنهاد می کنیم برای صرفه جویی در زمان و برای اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ تمامی سوالات خود دست یابید، با مشاورین خانه مشاوره تماس حاصل نمایید.

 

zahra بازدید : 21 پنجشنبه 11 مهر 1398 نظرات (0)

 

معرفی و بررسی بازار کار و آینده شغلی رشته مهندسی عمران

عمران

رشته مهندسی عمران یکی از شاخه‌های گروه مهندسی محسوب می شود که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌ های مصنوعی و طبیعی از جمله جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، سدها و ساختمان‌ها می‌پردازد.

مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران کشور را نشان می دهد.در واقع هدف از این رشته تربیت متخصصانی است که،

بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌ های ساختمانی ، راه‌سازی ، سازه‌ ها و بناهای آبی، پل‌سازی ، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و … مسئولیت طرح ، محاسبه و اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده بگیرند.

رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی سه گرایش عمران – عمران ، عمران – نقشه‌برداری و عمران – آب را در بر می گیرد.

این رشته در مقطع کارشناسی 142 واحد درسی را در بر می گیرد که 27 واحد درسی مربوط به دروس پایه ، 86 واحد درسی مربوط به دروس تخصصی ، 7 واحد درسی هم مربوط به دروس اختیاری می باشد.

توجه داشته باشید که تهیه نقشه ها با کمک نرم افزار طراحی کامپیوتری، آزمایش خاک برای تعیین کیفیت و قدرت پایه سازه ،

اطمینان از مجهز بودن بخش های مختلف به تجهیزات ایمنی و سلامت و رعایت شدن قوانین و زمانبندی ها، ارزیابی ریسک ها و اثرات محیطی پروژه ها،

گفتگو درخصوص تجهیزات لازم با کارفرما یا همکاران و … از جمله وظایف یک مهندس عمران می باشد.

 
 

تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته مهندسی عمران 

اگر علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی عمران هستید در رابطه با تحصیل در مقاطع بالاتر در این رشته لازم است به اطلاعتان برسانیم

که امکان تحصیل در رشته مهندسی عمران تا مقطع دکتری برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد و در حال حاضر شاهد تدریس این رشته در دانشگاه های تراز اول هستیم.

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش هایی از جمله سازه، سازه‌های هیدرولیکی، سازه‌های دریایی،

مهندسی مدیریت ساخت، مهندسی برنامه‌ریزی حمل و نقل، مهندسی زلزله، راه و ترابری، مکانیک خاک و پی، مهندسی آب ،

مهندسی نقشه‌برداری فتوگرافی و مهندسی محیط زیست ادامه تحصیل دهند.در رابطه با تحصیل در رشته مهندسی عمران در مقطع دکتری نیز لازم است بدانید،

که دانشجویان می بایست با افزایش اطلاعات خود، در یک زمینه تخصصی تر ،میزان قدرت و توان خود را برای انجام کارهای تحقیقاتی و توسعه مرزهای دانش و رفع مشکلات علمی و اجرایی از طریق پژوهش افزایش دهند تا بتوانند در این مقطع موفق شوند.

بازار کار و آینده شغلی رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران به دلیل داشتن رشته ها و گرایش های متنوع از بازار کار مناسبی برخوردار است.البته به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی این رشته از بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان برخوردار است که دانشجویان در دوران تحصیل به دنبال پژوهش،تحقیق و یادگیری بوده باشند و مهارت، علم و اطلاعات کافی را در زمینه با رشته تحصیلی شان کسب کرده باشند.فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند پس از اتمام تحصیلاتشان در شرکت های پیمانکاری ، شرکت های مشاوره و پروژه های تحقیقاتی به عنوان مهندس اجرایی ، سرپرست کارگاه ، مهندس ناظر ، نقشه بردار و … به فعالیت بپردازند.

ضمن اینکه فارغ التحصیلان پس از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در این رشته می توانند در شرکت ­های مدیریت منابع آب ،راه­سازی و ترافیک شهری، شرکت آب و فاضلاب ، تصفیه خانه، سواحل،  ساخت پل و سد و… مشغول به کار شوند.به طور کلی یک مهندس عمران فرصت های شغلی بسیاری در اختیار دارد برای مثال طراحی و ساخت بسیاری از کارهای عمرانی مانند: راه ها ، پل‌ ها ، سدها ، سازه‌های دریایی برای سکوهای نفتی، آشیانه‌ های هواپیما و خانه‌های مسکونی مقاوم در مقابل زلزله‌، از جمله فعالیت هایی است که مهندسان عمران می توانند بر عهده بگیرند.

zahra بازدید : 26 پنجشنبه 11 مهر 1398 نظرات (0)

 

معماری اسلامی چیست؟

معماری

معماری اسلامی علاوه بر زیبایی ظاهری، باطنی عمیق و انسانی دارد و عناصر آن از بدنه و اجزاء گرفته تا فضاهای سرپوشیده داخلی و فضای سرسبز خارجی، حضور انسان را به عنوان اولین موضوع قابل توجه، در نظر گرفته است. در معماری اسلامی، کف با الهام از بستر طبیعت، هموار و مسطح می باشد و سقف، با الهام از آسمان، لایتناهی طراحی می شود.

وجود سردر یا ایوارن ورودی که برای ورود انسان طراحی می شود، اهمیت انسان را در مقابل بنا صدچندان می سازد. مولفه هایی مانند اصول هندسی و هنهای ابداعی برگرفته از اندیشه های معنوی، معماری اسلامی را از دیگر سبک و سیاق ها متفاوت می سازد.

معماری اسلامی نه تنها در اماکن دینی مانند مساجد مورد استفاده قرار می گرفت، در مدارس، قصرها، خانه ها و حمام ها نیز کاربردی بود. مقیاس های ریاضیات و هندسه یکی از ارکان اصلی معماری اسلامی بوده است. یکی از ویژگی های بارز معماری اسلامی، تزئینات بوده است که مسجد النبی یکی از بناهایی است که به وضوح بیانگر این ویژگی می باشد. کلام الهی، اشعار عارفانه، نقوش و بافت های هندسی در رنگ های متنوع و مناسب، از جمله این تزئینات می باشد. در معماری اسلامی از ساختن هر چیز بیهوده و غیرمفید، به شدت پرهیز شده است.

وحدت و تنوع از بارزترین ویژگی های معماری اسلامی می باشند. با وجود تنوع و تفاوتی که در بناهای سبک معماری اسلامی در نقاط مختلف جهان وجود دارد که شاید علت اصلی آن شرایط اقلیمی متفاوت و وجود مصالح متفاوت در دسترس می باشد، اما هویت اسلامی از ویژگی مشترک همه این بناها می باشد.

مصالح ساختمانی استفاده شده در معماری اسلامی ایرانی

کاشی: استفاده از کاشی در بناها به دوره سلجوقی بر می گردد که در دوران تیموری و صفوی، به اوج خود رسید. استفاده از کاشی ها به شیوه های متفاوت و در رنگ های مختلف، به عنوان یکی از عوامل تزئین بنا به حساب می آمد. از کاشی ها در مناره ها، محراب و … استفاده می شد.

سنگ: در معماری اسلامی، از سنگ های سیاه، سنگ آهک و سنگگ مرمر در شالوده، بدنه، کف بنا و در جهت تزئین بنا استفاده می شده است.

گچ: گچ، به علت ارزان قیمت بودن و زود سفت شدن، کاربرد زیادی در معماری داشته و برای آراستن سطوح داخل بناها، نوشتن کتیبه ها، تزئین بناها و … از آن استفاده می شده است.

خشت: خشت یکی از مصالح معمول در دوره اسلامی می باشد که یا تمامی بنا یا بخشی از دیوار را از خشت می ساختند، منتهی به علت مقاوت پایین در برابر باد و باران و برف، بناهای خشتی زیادی از گذشته باقی نمانده است.

شیشه: شیشه های رنگارنگ به رنگ های سرخ، آبی، بنفش و سبز برای تأمین روشنایی و تزئین در و پنجره ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

چوب: از چوب برای ساخت در، پنجره، ستون ها، تیر سقف و چهارچوب استفاده می شده که در گیلان و مازندران رواج بیشتری داشته است.

بناهای معماری اسلامی ایران

معماری

 

 

معماری ایرانی را در دوره اسلامی پیش از دوره معاصر به چهار سبک خراسانی، رازی، آذری و اصفهانی تقسیم می کنند. نمونه بناهای معماری اسلامی ایران در شیوه خراسانی عبارت است از مسجد جامع فهرج، مسجد تاریخانه دامغان، مسجد قدیم عزآباد یزد در نزدیکی رکن‌آباد یزد، توران پشت یزد، اصل مسجد جامع اصفهان، مسجد جامع یزد، مسجد جامع ابرقو، مسجد جامع نائين، مسجد جامع میبد، مسجد جامع اردستان، مسجد جامع نیریز. نمونه بناهای معماری اسلامی ایران در شیوه رازی عبارت است از گنبد خواجه نظام‌الملک،‌ گنبد تاج‌الملک،مسجد جامع نائین،‌ مقبره امیر اسماعیل سامانی در بخارا، گنبد قابوس، مسجد جامع اردستان، مسجد جامع گلپایگان.

شاخصه های آثار معماری اسلامی

معماری

گنبدهای بزرگ و مناره ها,حیاط های بزرگ که با سالن نمازخانه ی مرکزی ادغام شدند,کاربرد نقوش هندسی: در این نقوش علاقه مندی به تکرار، تعادل، تقارن و تداوم دیده شده است.ترکیب هندسه با تاثیرات بصری و استفاده از رنگ که تعادل در فضاهای مثبت و منفی ایجاد کرده است,نور,نقوش اسلیمی و آرابسک,کاربرد وسیع خوشنویسی عربی به عنوان عنصر تزئینی,تقارن و آب: در آب و هوای گرم شهرهای اسلامی، آب در حیاط خلوت ها و آبنماها نه تنها در خنک کردن فضا نقش اساسی داشته بلکه تاکیدی بر روی محور بصری در معماری اسلامی است,محراب در داخل مسجد برای نشان دادن مکان معبه,استفاده از رنگ های روشن,تمرکز بر فضای داخلی به جای فضای بیرونی.

تاریخچه معماری اسلامی جهان


معماری

میراث معماری اسلامی با تمامی غنا، زیبایی و تنوع شاهدی بر عظمت تمدن اسلامی است. تمدن اسلامی و دستاوردهای معماری، به اوجش بین قرن های هفتم و سیزدهم در برخی از مکان ها رسید از آن جمله اند ترکیه ی مدرن و هندوستان مسلمان که به شکوه خود در دوره ی شکوفایی تمدن اسلام رسیدند. با ظهور بنی امیه، اولین سلسله ی اسلام، در سال ۶۶۱، جهان مسلمان از بخش هایی از آسیای مرکزی تا لیبی مدرن امروزی و تمامی منطقه ای که خاورمیانه است گسترش یافت. از جمله بناهای اسلامی این دوره عبارت است از مسجد دمشق و گنبد بیت المقدس در اورشلیم.

برای دریافت اطلاعات معماری آنلاین مراجعه کنید.

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 288
  • بازدید سال : 1,347
  • بازدید کلی : 4,469