loading...
مقاله
zahra بازدید : 17 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

طراحی سایت

انواع طراحی سایت

برای وارد شدن به بازار کسب و درآمد زایی از طریق دنیای وب می بایست با فضای مجازی آشنا باشید و از اصول و روشهای ایجاد وب سایت مطلع باشید و انواع طراحی سایت و اصطلاحات رایج آن را بدانید و یا اینکه از طریق شرکت های معتبر و دارای سابقه اقدام به طراحی سایت نمایید. انتخاب شما برای شرکتی که سایتتان را طراحی می کند در آینده کاری شما بسیار موثر است .

طراحی سایتی حرفه ایو قوی و داشتن پشتیبانی خوب که در تمام مدت بتواند به شما سرویس ارائه کند این قابلیت را به شما می دهد که سود سرشاری که در فعالیت در این بخش وجود دارد را به سمت شما سرازیر نماید ، می توانید با اتنخابی هوشمندانه در این زمینه شروع به کار نمایید تا از فرصت هایی که می تواند به شما کمک کند بهره مند شوید.

نقش زبان برنامه نویسی در انواع طراحی سایت

به زبانی که با آن به زبان وب برنامه نویسی می کنند html گفته می شود که مخفف HyperText Markup Language به معنی زبان نشانه‌گذاری ابر متنی می باشد. اصول و ساختار این زبان به گونه ایی می باشد که در تمام سیستم عامل ها و مرورگر ها قابل استفاده است و می شود آن را دید این زبان روز به روز در حال بروز رسانی می باشد و هزاران کاربر و توسعه دهنده در حال بررسی آن می باشد.

HTML5 آخرین نسخه این زبان برنامه نویسی می باشد که کدهای بیشتری نسبت به ورژن قبلی در جهت توسعه به آن اضافه شده است. انواع طراحی سایت به دلیل ساختارهای برنامه نویسی است که برنامه نویسان از آن استفاده می کنند از آن جمله به PHP , HTML , JAVASCRIPT ,JQUERY , CSS‏, MYSQL  و … اشاره نمود که همکاران ما در بخش برنامه نویسی جهان سایت با آن کار می کنند تمام این زبانها بنا به کاربردشان در بخش های مختلف سایت ممکن است استفاده شود.

دسته بندی و انواع طراحی سایت

سایت ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد که هر کدام تعریف های خاص خودشان را دارند که از آن جمله به استاتیک یا داینامیک بودن سایت می توان اشاره کرد ، استفاده از سایت های استاتیک به دلیل معایب آن بسیار محدود شده ، به سایتهای تک کاربره ایی که فقط با کد زدن و داشتن فردی که به برنامه نویسی آشنا باشد می توان محتوای آن را تغییر داد سایتهای استاتیک گفته می شود .

سایتهای داینامیک در دسته دیگر سایتها قرار می گیرد این سایتها در واقع نوع کاربر پسندی هستند که با استفاده از پنل کاربری بوسیله یک یا چند کاربر که به پنل دسترسی دارند مدیریت می شود و می توانند به آن صفحه یا مطلب اضافه یا کم کرد. در سایتهای تک مدیره سایت را کاربران می توانند ببینند و تعاملی با مدیر ندارند به این گونه سایتها به اصطلاح سایت های خبری گفته می شود .

سایتهای چند مدیره داینامیک به منظور تعامل بیشتر با کاربران ایجاد می شود سایتهای فروشگاهی ، سایتهای شخصی ، سایت های شرکتی و … از دیگر انواع طراحی سایت می باشد که در سطوح پایین تر مدیریتی می باشند و می توانند از سایت خرید کنند و یا در سایت نظراتشان بگذارند مدیران این گونه سایتها با داشتن دانش فنی کمی می توانند سایتشان را مدیریت کنند .

پرتالها از دیگر انواع سایت های داینامیک می باشد. پرتالها مجموع چند سایت داینامیک می باشند که هدف خاصی را دنبال می کنند به عبارتی وب سایت های پویای جامعی هستند که سایتهای دیگری را شامل می شوند پرتالها را معمولا گروهها ، ارگانها و یا شرکتهای خاصی خریداری می کنند و بر محتوای آن نظارت می کنند.

zahra بازدید : 17 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

وردپرس چیست؟

 محبوب‌ترین CMS یا سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت است. میلیون‌ها سایت و وبلاگ اینترنتی با استفاده از وردپرس طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند به گونه‌ای که تقریبا از هر چهار سایت موجود روی اینترنت یکی از آن‌ها با WordPress پیاده‌سازی شده است.
طراحی سایت با وردپرس

ویژگی‌های وردپرس

WordPress سیستمی رایگان و متن‌باز است. به این معنی که استفاده و تغییر دادن آن برای تمامی کاربردها بدون پرداخت هزینه امکان‌پذیر است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های WordPress وجود هزاران افزونه‌ی رایگان برای توسعه دادن امکانات و توانایی‌های آن است. افزونه‌های موجود برای WordPress در موضوع‌های گوناگونی توسعه پیدا کرده‌اند. افزونه‌هایی برای طراحی فروشگاه اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفتگو و هزاران افزونه‌ با عملکردهای ریز و درشت دیگر. تمامی افزونه‌های WordPress که در کتابخانه‌ی افزونه‌های آن معرفی شده‌اند نیز از قانون رایگان بودن WordPress پیروی می‌کنند در نتیجه ایجاد یک سایت شخصی یا یک سایت رسمی و سازمانی و شرکتی با WordPress به راحتی و بدون پرداخت هزینه بابت مالکیت امکان‌پذیر است.

رایگان بودن WordPress و افزونه‌های آن به معنی رایگان بودن راه‌اندازی یک سایت وردپرسی نیست. زیرا طراحی سایت، پشتیبانی، طراحی قالب و خدمات میزبانی و دامنه هزینه‌هایی به همراه دارند.

هرچند که نصب و راه‌اندازی WordPress و ایجاد یک سایت با آن کاری ساده و سریع است، ولی ایجاد کردن یک سایت حرفه‌ای با امکانات متنوع و با رعایت اصول فنی به تخصص و مهارت بالایی نیازمند است.

به روزرسانی وردپرس

WordPress به صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود. در به‌روزرسانی‌های پی در پی WordPress، علاوه بر رفع مشکلات کاربردی و امنیتی احتمالی، امکانات جدیدی نیز به آن می‌افزاید.

نگارش‌های مختلف وردپرس تا حد بسیار زیادی با نگارش‌های قبلی سازگار هستند. به این معنی که در اغلب به روزرسانی‌های WordPress، قالب و افزونه‌های نصب شده روی آن بدون مشکل به عملکرد خود ادامه می‌دهند.

امکانات پیش‌فرض وردپرس

WordPress بدون نصب هیچ افزونه‌ای برای راه‌اندازی یک سایت شرکتی کوچک یا یک سایت شخصی یا یک وبلاگ تخصصی یا یک سایت اطلاع‌رسانی مناسب است. امکاناتی مانند ایجاد و ارسال اخبار، مقاله، ایجاد صفحات ایستا، ایجاد منوهای مختلف، ایجاد لینک‌های دوستان و بسیاری امکانات دیگر در وردپرس موجود هستند.

سئو در وردپرس

پشتیبانیWordPress از سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو با استفاده از افزونه‌های گوناگونی که برای این کار وجود دارند بسیار موثر است. شاید حدود ۷۰ درصد کارهایی که برای SEO کردن یک سایت وردپرسی مورد نیاز است به سادگی و با نصب یک افزونه سئو به انجام می‌رسد.

سئو - بالا بردن رتبه گوگل

 

برنامه نویسی در وردپرس

هرچند WordPress به دلایل سنتی از سیستم برنامه‌نویسی پیشرفته‌ای استفاده نمی‌کند، ولی در گذشت زمان تغییرات عمده‌ای را به خود دیده است و در همچنان نیز در حال تغییر است. همان گونه که گفته شد این تغییرات اغلب در سازگاری وردپرس با نگارش‌های قدیمی اثر منفی نمی‌گذارند.

امنیت وردپرس

WordPress به دلیل به‌روزرسانی‌های پی‌در‌پی و به‌روزرسانی خودکار اشکال‌های امنیتی جدید، یکی از سیستم‌های بسیار ایمن است. البته استفاده کردن از افزونه‌های با کیفیت پایین یا کدنویسی قالب بدون رعایت اصول امنیتی، این امنیت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

انواع محتوا در وردپرس

از مهم‌ترین ویژگی‌های WordPress، امکان ایجاد انواع محتوا به تعداد نامحدود با استفاده از افزونه‌های آماده یا با اندکی کدنویسی در قالب یک افزونه‌ی جدید است. برای مثال ممکن است در سایت یک شرکت صنعتی، نوع محتوایی با نام «محصولات» با ویژگی‌های منحصر به فرد خود در وردپرس ایجاد کرد و شکل ورود اطلاعات و شکل نمایش ویژگی‌های آن را مطابق نیاز تغییر داد.

نقشه راه وردپرس

استفاده از وردپرس روز به روز در حال افزایش است. و با روند رشد فعلی بعید نیست در آینده درصد استفاده از وردپرس به ۵۰ درصد نیز نزدیک شود.

در نسخه‌های جدید وردپرس تلاش شده است تا امکانات بیشتری برای استفاده‌ی راحت‌تر افرادی که با برنامه‌نویسی و طراحی سایت آشنایی ندارند، اضافه شود. همچنین قابلیت‌های پیشرفته‌تر متعددی برای برنامه‌نویسان در وردپرس افزوده شده است که قابلیت سفارشی‌سازی و توسعه‌ی آن را آسان‌تر می‌کند.

طراحی سایت با وردپرس

به طور کلی WordPress گزینه‌ای بسیار مناسب برای پیاده‌سازی اغلب سایت‌ها اعم از شخصی، سازمانی،بازرگانی و تجاری، پزشکی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی است. بسته به نیازهای خاص در هر مورد ممکن است تصمیم نهایی تحت تاثیر قرار بگیرد.

zahra بازدید : 18 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

 

طراحی سه بعدی کابینت ها چگونه صورت می گیرد؟

کابینت

این روزها آشپزخانه را می توان یکی از مهم ترین بخش های هر خانه به شمار آورد که زیبایی آن بر جاذبه خانه خواهد افزود. و کابینت ها یکی از اصلی ترین اجزای سازنده آشپزخانه هستند که علاوه بر اهمیتشان در این بخش، تاثیر بسیار زیادی هم بر سایر بخش های خانه خواهند گذاشت. زیرا در چند سال اخیر برای اغلب آشپزخانه ها فضای باز استفاده شده است؛ نما و ظاهر کابینت ها از سایر بخش های منزل قابل رویت خواهد بودبه همین دلیل به افرادی که به زیبایی دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهند، توصیه می شود که در انتخاب کابینت آشپزخانه توجه لازم را داشته باشند.

در انتخاب کابینت به چه نکاتی توجه کنیم؟

رنگ کابینت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر زیبایی هرچه بیشتر آن ها خواهد بود. توصیه می شود برای رنگ کابینت ها از رنگی متضاد با رنگ سایر بخش های خانه انتخاب شود. با این کار تضاد رنگ ایجاد شده در محیط، فرد را در برابر مشاهده، تسلیم خواهد کرد.
نحوه چیدمان کابینت ها و جای گذاری اصولی ان ها از دیگر موارد مهم در زیبایی بخشی به آشپزخانه و خانه است. کابینت های آشپزخانه باید به نحوه ای طراحی و پیاده سازی شوند که بتوان از تمامی فضا موجود به صورت بهینه استفاده کرد. ضمن اینکه حس خفگی و تنگی در محیط آشپزخانه القا نگردد.

توصیه به افراد دقیق و حساس

به اشخاصی که در خرید لوازم مورد نیاز خانه حساس هستند و یا از قدرت ریسک پذیری کمتری نسبت به سایرین بهرمند می باشند، توصیه می شود که پیش از انتخاب و سفارش کابینت، طراحی سه بعدی آشپزخانه خود را به دست فعالان حرفه ای این عرصه بسپارند. با این کار می توانند در ابتدا کلیه سفارشات خود را به طراح کابینت بسپارند تا وی با استفاده از برنمه ها و نرم افزارهای مرتبط، فضاسازی سه بعدی را انجام دهد و در صورت تائید و باب میل بودن، مرحله طراحی و پیاده سازی کابینت ها آغاز شود.

مزایای استفاده از نرم افزار برای طراحی سه بعدی کابینت :

– کاهش ریسک در کار
– کاهش اضطراب و نگرانی کارفرما از نتیجه پایانی کار
– امکان تعیین متریال با در نظر گرفتن سلیقه مشتری
– امکان مدیریت هزینه ها با توجه به نظر و سلیقه مشتری
– مشخص شدن سلیقه و زمینه کار برای طراح

 

آشنایی با روند کار برای طراحی 3 بعدی کابینت برای محیط آشپزخانه

پس از اینکه کارفرما به طراح مربوطه رجوع کرد، طبق آموزش های گفته شده در بخش مراحل سفارش دهی ابتدا یک پلان دقیق از آشپزخانه مود نظر توسط خود کارفرما تهیه میشود . این پلن شامل شکل هندسی آشپزخانه،مراحل دقیق قرار گیری فاضلاب برای ظرفشویی یا ماشین لباسشویی،محل گاز برای اجاق،محل تعیین شده برای یخچال،پنجره ها وستون ها و.. می باشد .

مرحله بعدی تهیه چند عکس با زاویه مختلف از اشپزخانه است .

این کار به طراح کمک میکند که فضای ترسیمی شما در مرحله اول را هم بررسی و هم نکته جا مانده ای را متذکر شود. در ادامه فرمی تقدیم مشتری میشه تا نکات بیشتری توسط کارفرما یاداوری شود . در ادامه طراح پیشنهادات کلیدی و کاربردی خود را که می تواند به هر چه زیباتر شدن فضا کمک کند را ارائه خواهد داد. در صورتی که کارفرما طرح مورد نظر را تائید نماید، مرحله پیاده سازی آغاز می شود؛ اما در صورتی که طراحی مورد تائید مشتری نباشد، تمامی نکاتی که از جانب وی ذکر می شود در طراحی بعدی لحاظ خواهد شد و پس از تائید نهایی کارفرما پیاده سازی صورت می گیرد.

برای مشاهده نمونههای بیشتر به آنامیس مراجعه کنید.

zahra بازدید : 18 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

 

دکوراسیون داخلی زیبایی منحصربه فرد اطرافمان

دکوراسیون داخلی پذیرایی

ایجاد زیباترین دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون منزل چیزی نیست ک که بخواهید از آن فرار کنید، به ناچار با دکور منزل سروکار دارید چه دکوری شیک و بی نظیر باشد چه دکوری شلوغ و به هم ریخته! حتی اتاق های مجردی بعضی از پسران هم دکور دارند، دکوری با ظرفهای نیمرو روی سینک! و یا دکوری شیک در اتاق منزلشان متناسب با روحیه و خلقیات فرد. پس دکوراسیون داخلی امری است که  با زندگی عجین شده است و نمی توان از آن سرسری گذشت.

 

دکوراسیون داخلی خانه

برای ایجاد دکوراسیون داخلی منزل که محصور کننده باشد و رضایت همگان را به آن وا دارد و حس شوق و تحسین را در چشمان مخاطبان ببینید کافیست از عناصر همخوان در دکور بهره برد. مبلی که که رگه های زیبایی از رنگ به کار رفته روی پرده و فرش را دارد چقدر در تلطیف کردن فضا و دکوراسیون داخلی تاثیر گذار است! در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از هارمونی رنگ بین پرده، مبل، فرش، اکسسوری ها و وسایل تزئینی هیچ گاه غافل نشوید چرا که ایجاد یک دکور فوق العاده بی نظیر، نیازمند این است که این عناصر با زیبایی و دقت تمام انتخاب شوند و به کوچکترین جزئیات رنگ و طرح بین آن ها،  توجه ویژه ای کرد.

رسیدن به دکوراسیون داخلی، که همگان از مشاهده آن به سر ذوق آیند، بسیار به ما نزدیک است! کافیست اراده کرده و دست به کار شویم تا به ایجاد دکوراسیونی چشم نواز”نور، رنگ، زیبایی و هنر” را در جای جای منزل پدیدار کنیم. و با داشتن دکوراسیون داخلی خانه که هر کدام از عناصر پرده، مبل، فرش و… در منزل عشوه گری می کنند به خود غره شوید.

 

دکوراسیون داخلی شیک

دکوراسیون داخلی منزل و عشوه گری عناصر در دکوراسیون

منزل را می توان مانند بوم نقاشی تصور کرد همان طور که با ظرافت و  لطافت، رنگ ها را روی عناصر موجود روی کاغذ می پاشیم و تصویری بی نظیری خلق می کنیم، می توانیم با انتخاب زیباترین عناصر مثل پرده های شیک و فرش و اکسسوری های بی نظیر این رنگ را روی دکور منزل بپاشیم و از اثر هنری خلق شده بی نهایت لذت را تجربه کنیم.

 

دکوراسیون داخلی اداره و لذت از کار کردن

مگر نه اینکه ما نصف روز را در محل کار خود سپری می کنیم؟! پس نباید در ایجاد دکوری بی نظیر در محیط کار، خانه دوممان را نیز زینت ببخشیم و از ثانیه ثانیه بودن در محیط کار لذت برده نه اینکه چشمان به ساعت باشد تا راه فرار زودتر میسر شود، راه فراری وجود ندارد! سپیده دم باز هم سر از آنجا درخواهی آورد!! پس به جای فرار، محیط را با دکوراسیون داخلی زیبا و بی نظیر، تغییر داده و در دکوراسیون زیبای اداره؛ غرق شد و گذر زمان را حس نکرد. دکوراسیون داخلی دفتر کار باید به گونه ای باشد که به شما، روحیه کار و انرژی ببخشد و از اینکه در آن محیط کار می کنید احساس خستگی نکنید بلکه احساس شعف و شادمانی را هنگام کار کردن داشته باشید. کار کردن جزء جدایی ناپذیر زندگی ما است پس زیباتر کار کنیم!!

 

دکوراسیون داخلی منزل

آفریننده زیبای دکوراسیون داخلی!!

دکوراسیون داخلی شیک و محصور کننده هم باید زینت بخش منزل و دکوراسیون داخلی اداره و محیط کار باشد، و هم علاوه بر شکیل جلوه دادن محیط، روی روحیه فرد، تاثیر بسزایی بگذارد . توجه به اکسسوری ها و تزئینات منزل سبب می شود فضایی رویایی، دلچسب و دلبرانه را برای فضای خانه یا اداره و شرکت خلق کنیم. خلاق زیبای دکور محیط  خود باشید.

دکوراسیون منزل و ایده استفاده از رنگ های تیره

اگر به دنیای دکوراسیون، معماری و طراحی داخل علاقه مندید، اگر ذوق هنری در خود می بینید و اشتیاق فراوانی به زیباسازی محیط زندگی خودتان دارید، و همینطور می خواهید اصولی تر دست به تغییرات در منزل و یا محیط کارتان بزنید، حتما به مقاله بسیار مفید درباره دکوراسیون و طراحی داخلی نیاز دارید این مقاله بسیار خواندنی و کاربردی دکوراسیون حتما شما را در این راستا یاری خواهد کرد.

 

دکوراسیون داخلی آبی و قرمز

 

دکوراسیون منزل و ایده استفاده از رنگ های تیره

همه انسانها در اعماق درون خود خواستار آرامشند. این امر، برای هر فرد، اگر نه در هیچ جای دیگر، حداقل در خانه باید محقق شود. در خانه است که می‌توان انرژی‌های از دست‌رفته طی روز را جایگزین کرد. دور هم جمع شدن اعضای خانواده، گپ زدن و چیزهای ساده این‌چنینی به ما انسانها کمک می‌کنند تا خستگی‌های روزانه را در جایی بیرون از خانه جا گذاشته و برای فردا آماده شویم. فضای داخلی خانه می‌تواند منبع تمام‌نشدنی نشاط و آرامش باشد به شرطی که بعضی از جزئیات ظریف که بسیار موثر هم هستند رعایت کنیم. گاهی توجه به نکته‌های کوچک، نتایج بزرگی به دنبال دارد.

دکوراسیون منزل

امروزه اهمیت طراحی مناسب فضای داخلی منزل و محیط کار و تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش امریست انکار ناپذیر. هرچند استفاده از میلگرد و رابیتس و متعاقب آن گچ یا سیمان سالهاست در کشور ما رواج دارد اما در طول این مدت نحوه طراحی داخلی بویژه طراحی دکوراسیون سقف دستخوش تغییرات زیادی شده است. سابق بر این طرحها همگی یک چهارچوب خاصی داشتند,استفاده از اشکال منظم,چند ضلعی منظم,دایره یا بیضی ویا تلفیقی از این اشکال بسیار متداول بود اما امروزه طراحانداخلی سعی دارند کمتر از قرینه سازی استفاده نمایند و یا به بیان بهتر سبکهایکلاسیک رفته رفته جای خود را به سبکهای مدرن داده اند.

توجه به فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیاز های موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند.

 

دکوراسیون داخلی حال

دکوراسیون منزل ایرانی شیک

معماری داخلی نقش عمده ای در کیفیت فضای ساختمان ایفا می کند. نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوح ( کف، سقف و دیوارها ) ، نور پردازی، مبلـمان و مجموعه عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کار آمدی فضاهای داخلی هستند. امروزه تاثیر معماری داخلی بر آرامش ( مجموعه هنجارهای عصبی) ، راندمان (در فضاهای اداری ) ، اثر بخشی ( در فضاهای تجاری ) بسیار بدیهی و لازم به نظر می رسد. از سوی دیگر معماریداخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. باید دانست که هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند که پاسخگویی به نیازهای آنها در معماری داخلی در اولویت قرار می گیرد.

 

دکوراسیون داخلی باب اسفنجی

دکوراسیون منزل ایرانی شیک

دکوراسیون منزل ایرانی شیک – مبحث طراحی و دکوراسیون داخلی، اهمیتی خاص یافته و در بسیاری از دانشگاهها و مراکز علمی حتی به عنوان رشته ای مجزا تدریس می شود. الگوهای و ایده های مختلفی اعم از مدرن و کلاسیک، توسط طراحان این رشته به کار گرفته می شود و از محدودیت های معماری در زمینه اجرا، معمولا خبری نیست و می توان به ایده های بلند پروازانه ایشان تجسم بخشید، چه بسا به گونه ای میان گستره ای، موضوع فعالیت رشته های مختلف هنری از مجسمه سازی گرفته تا نقوش برجسته قرار میگیرد. پیشرفت تکنولوژی به سبب تسهیل در یکسری از مسائل تاسیساتی و اجرایی از یک طرف و تنوع و کارآیی بالا در محصولات عرضه شده، زمینه مساعد و کارآمدی را در سطح جامعه به وجود آورده است؛ بهانه ای که پرداختن به مقوله طراحی داخلی را جزء لاینفک فضاهای معماری بر می شمارد. معماری داخلی و توجه به جزئیات و تزئینات بعد از چندین دهه سکوت و فراموشی، رویکردی دوباره پیدا کرده و جالب تر اینکه سعی می کند نمود هایی از معماری گذشته را در تلفیقی با الگوهای مدرن بیان کند؛ مساله ای که سال ها است در معماری مورد بحث و جدل قرار گرفته وتاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
 

دکوراسیون داخلی لابی

دکوراسیون منزل کوچک

دکوراسیون منزل کوچک و بزرگ در معماری گذشته ما سرشار است از ظرافت ها و ریزه کاری هایی که هزاران ایده و خلاقیت را در خود نهفته دارد. تزئینات و کاشیکاری های داخلی با تناسبات و رنگ بندی خاص خویش در کنار کالبد درونی، فضایی رمزگون را تداعی می کنند و هم اکنون نیز ارزش فضایی خویش را حفظ کرده است یک طراح داخلی مسئول طراحی، دکوراسیون و عملکرد فضای کارفرماست خواه فضا تجاری باشد یا صنعتی و مسکونی. او همکاری نزدیکی با معماران و کارفرمایان برای تصمیم‌گیری در مورد ساختار یک فضا، نیاز کاربران آن و بهترین سبک مناسب هر دو مورد دارد. این حرفه ترکیبی از مهندسی و هنر می‌باشد و مستلزم داشتن ذهنی منحصر به فرد برای بکارگیری مناسب هر دو رشته است.

علاوه بر شناسائی رنگ و محصولات ومصالحومبلمان باید مهارت گفتگو با کارفرما و قبول سفارشات را داشته و روشهای اجرا و نگهداری عناصر معرفی کنندۀ فضا را بداند. همچنین باید ساختار فضا را بشناسد. این عامل از دانش مورد نیاز برای طراح او را از دکوراتور متمایز می‌کند.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون منزل کلاسیک و طراحی داخلی

دکوراسیون منزل کلاسیک و طراح داخلی باید قابلیت برنامه‌ریزی و اجرای پروژه، تصمیم‌های عملکردی را داشته و با پیمانکار و کارفرما همکاری کند و تمام کارها بنا به نظر خود آنها انجام شود. برای این منظور باید بین سلیقۀ خود و کارفرما تعادل برقرار کند و بیشتر سلیقۀ کارفرمای خود را در نظر داشته باشد. این عامل شاید در ابتدا برای کسانی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند ناامید کننده باشد. بخصوص کسانیکه می‌خواهند قبل از اینکه ساخت یک بنا تمام شود طراحی خودشان را شروع کنند. این دو موضوع بیانگر این نکته است که آنها باید در مورد طراحی اولیه و پردازش اطلاعات و زمان‌بندی کارها مهارت داشته باشند.

این اصل موجب تعجب تعداد زیادی از طراحان واقعی می‌شود که انتظار دارند تأثیرپذیری کمتری از قواعد اجرایی و فنی در مورد پیدایش یک فضاء و حس کلی آن داشته باشد. افراد موفق در این صنعت اظهار می دارند قابلیت متعادل کردن عملکرد با زیبایی، تعیین کنندۀ موفقیت یک طراح داخلی است. با وجود پیچیدگی کار، آنان که بخوبی از عهدۀ آن بر می‌آیند بسیار راضی و خشنودند. دکوراسیون منزل کوچک

دکوراسیون داخلی پذیرایی 2

 

دکوراسیون داخلی و فضای داخلی

دکوراسیون داخلی و فضای داخلی و انچه که همواره باید مد نظر قرار گیرد آنست که هر فضای داخلی اعم از محل کار، تفریح یا سکونت، قابلیت زیبا شدن را دارد؛ تنها بایست از اصول و عوامل سازمان بندی صحیح بعلاوه کمی ذوق و سلیقه استفاده کرد تا شرایط مناسب و دلخواه پدید آید, شروع کار در فضاسازی و تزئین باید عاری از جنبه های ذهنی و خیال پردازی غیر واقعی باشد برخورد اول با مساله لازم است با در نظر گرفتن عینیات و امکانات صورت پذیرد. ساختن خانه‌ای در رویا آسان اما در عمل سخت و دشوار است !

در این بین همواره هدف ارائه طریقتی است که تخیل نیز مانند سایر عوامل، تحت نظمی منطقی درآید و شکل عنصری سازنده به خود گیرد, به خاطر عوامل متعددی که در شکل‌گیری یک طرح موقت دخالت داردند اجرای کار نیازمند برنامه‌ای دقیق و منظم است پیشرفت قدم به قدم و حساب شده از اتلاف وقت و هزینه می کاهد و در نتیجه حاصل کار را پر ثمر می‌سازد، لذا در طرح اجرائی عواملی چند لازم است مورد نظر قرار گیرد.  

 

دکوراسیون داخلی پنجره

 عملکرد دکوراسیون منزل کوچک

اولین عنصری که در بدو امر باید مدنظر قرار گیرد عملکرد و نحوه استفاده از فضای داخلی است. یک چهار دیواری می‌تواند به عنوان اطاق خواب، نشیمن، اطاق بچه، آشپزخانه، سالن ورزش، فروشگاه یا اداره شخص معین برای فعالیت مشخص قرار گیرد…. ضروری است با استفاده از عواملی چون نورپردازی و چیدن مبلمان تقسیم گردد تا عملکرد هر یک دقیقآ مشخص شود.

 افراد

نیازهای یک خانواده پر جمعیت با احتیاجات فردی مجرد یکسان نیست وجود اطفال خردسال قهرآ نوع خاصی تزئین را دیکته میکند خصوصیات روانی افراد خانواده و زمانی را که با هم یا جدا از هم در منزل صرف میکنند نیز از عواملی مهم در ارایش خانه بشمار میرود لذا منظور داشتن سلیقه کلیه اعضای خانواده ضروری است.

 آسایش

در نظر گرفتن آسایش ساکنان خانه بیش از زیبائی در دکوراسیون واجد اهمیت است اطاق زیبا اما غیر قابل استفاده تدریجا به جایگاه ارواح بدل میگردد! محل کار زندگی یا استراحت چنانچه شرایط مناسب و راحتی فراهم ننماید دارای فضای سنگین و کسالت بار شده افراد را از خود گریزان خواهد نمود نقش عمده معماری و تزئین داخلی در حقییقت ایجاد محیطی مناسب برای زیستن و فعالیت های انسانی است.

 

 ویژگیهای دکوراسیون منزل کوچک

منظره اطاق، میزان نور طبیعی و خصوصیات معماری ساختمان از دیگر عواملی هستند که قبل از شروع تزئین باید مدنظر قرار گیرند این عوامل اجزا ثابتی را تشکیل میدهد که تغییر آنها و پس از اتمام کار دیگران امکان پذیر نیست لذا ترکیب بندی را طوری باید انجام داد که از جنبه‌های مثبت این ویژگی‌ها حداکثر بهره‌ برده‌شود.

 نقشه

انجام کار چه در ساختمانی نو و چه تغییر دکور یک ساختمان کهنه باشد باید با در نظر گرفتن شکل فضا و پیاده کردن نقشه آن صورت گیرد , کشیدن نقشه یکی از ضروری ترین اقدامات است. مبلمان یا تغییر رنگ بر روی نقشه امری ساده و بدون خرج است اما ارتکاب هر اشتباه پس از اتمام کار به قیمت صرف هزینه اضافی و دوباره کاری است نقشه نه تنها فضای قابل استفاده را پیشاپیش نمایش میدهد بلکه به کمک ان میتوان تعداد و اندازه اثاثه مورد نیاز را نیز مشخص کرد.

نور دکوراسیون منزل ایرانی شیک

ضمن کشیدن نقشه مناطقی که از آنجا نور طبیعی به داخل تابیده میشود و نواحی تاریک، همچنین تعداد چراغهای سقفی و آباژور با تعیین محل دقیق آنها لازم است مشخص گردند محاسبه رو شنائی عمومی و نقاطی که احتیاج به نور بیشتری برای مطالعه یا کار دارند واجد اهمیت خاصی است.

 سطوح دکوراسیون منزل کوچک

سطوح اصلی اتاق شامل سقف و کف و کاغذ دیواری ها است؛ پرده‌ها روکش مبل و صندلی، سطح درها و پنجره ها نیز سطوح کوچکتر را تشکیل می دهند. رنگ، نقش، بافت در بزرگ یا کوچک جلوه دادن اتاق موثر است نقوش درهم و رنگهای تند بر سطوح مذکور قدرت جلب توجه بیشتری داشته و فضا را شلوغ و کوچک خواهند کرد , تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فرم کاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد این همان هندسه همراه با تزئینات است.

دکوراسیون منزل کوچک

به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یک سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دکوراسیون و ابعاد دراماتیک و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است که همزمان می بایست سویه های زیباشناختی و عملکردی را سامان دهد. طراحی داخلی یک ساختمان، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است , در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی که انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی کننده اصولی باشد که در فوق به آنها اشاره شد.

 

 

 

zahra بازدید : 24 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

 

آشنایی با مراحل ساخت ساختمان در پروژه های ساختمانی

1) پی‌گذاری ساختمان

در پروژه های ساختمانی ،پی‌گذاری یا پی‌سازی یکی از مراحل ساخت ساختمان بوده و عملیاتی است که برای استحکام بنیه‌ی ساختمان انجام می‌گیرد. پی‌ها قسمت‌هایی از ساختمان هستند که نیروهای وارده به ساختمان را به زمین منتقل می‌کنند و از این طریق از شدت ارتعاشات کاسته و سبب استحکام ساختمان می‌شوند. برای عملیات پی‌سازی باید ابتدا عمل گودبرداری انجام شود؛ گودبرداری به برداشتن حجم زیادی از خاک زمین گفته می‌شود که در نتیجه‌ی آن یک حفره‌ی بسیار بزرگ در سرتاسر زمین به عمق حداقل نیم متر ایجاد می‌گردد.

در صورتی که ارتفاع ساختمانی که قرار است ساخته شود، زیاد بلند نباشد، گودبرداری در ارتفاع کم صورت گرفته که به آن گودبرداری سطحی نیز گفته می‌شود. این نوع از گودبرداری گاه حتی با کلنگ و بیل به صورت دستی هم قابل انجام است. برای احداث ساختمان‌های بزرگ و برج‌های بلند نیاز به گودبرداری عمیق است که در این صورت این کار با استفاده از بیل‌های مکانیکی و ماشین‌آلات حفاری انجام خواهد شد. گودبرداری تا جایی انجام می‌شود که از بابت نشست‌های احتمالی زمین اطمینان حاصل گردد؛ در این حالت اصطلاحاً می‌گویند که گودبرداری تا رسیدن به زمین بکر انجام می‌شود.

از صفر تا صد مراحل ساخت ساختمان

در عملیات پی‌ریزی، بتن اصلی به طور مستقیم با خاک تماس پیدا نمی‌کند؛ بلکه ابتدا یک لایه کم سیمان که اصطلاحاً «سیمان مگر» نام دارد، قرار داده شده و سپس پی‌ها بر روی آن قرار داده می‌شوند. این کار سبب می‌شود تا احتمال خوردگی پی‌ها و فرسایش آن‌ها به حداقل ممکن برسد. در این مرحله همچنین نقشه ساختمان که در آن محل پی‌ها و سایر موارد بر روی کاغذ مشخص شده، بر روی زمین اجرایی می‌گردد.

 

2) آرماتوربندی ساختمان

در پروژه های ساختمانی ،آرماتوربندی یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت ساختمان است که اگر به درستی انجام نشود، استحکام ساختمان را مورد تهدید قرار می‌دهد. انواع نیروهایی را که به بتن وارد می‌شود، می‌توان به دو دسته‌ی فشاری و کششی تقسیم‌بندی کرد. استحکام فشاری بتن به مقاومتی گفته می‌شود که بتن در برابر نیروهای وارده عمود از خود نشان می‌دهد. استحکام کششی نیز مربوط به مقاومتی است که در آن نیروها به صورت رفت و برگشتی به بتن وارد می‌شوند. بتن استحکام فشاری بالایی دارد اما در برابر نیروهای کششی بسیار شکننده و ضعیف است.

عملیات آرماتوربندی به عنوان یکی از مراحل ساخت ساختمان دقیقاً به همین منظور انجام می‌گیرد تا مقاومت کششی بتن افزایش یابد. در آرماتوربندی میلگردها به وسیله‌ی جوش یا بست فلزی کنار هم قرار داده شده و باعث می‌شوند تا استحکام کششی بتن افزایش یابد. در حقیقت تمام نیروهای کششی وارده به ساختمان به میلگردها وارد می‌شوند. برای ساختمان بتنی کوچک از آرماتورهایی با قطر 12 میلی‌متر یا کمتر استفاده می‌شود؛ اما برای ساختمان بتنی بزرگ از میلگردهایی با قطر 13، 16 و 20 میلی‌متر استفاده می‌شود.

از صفر تا صد مراحل ساخت ساختمان

آرماتوربندی به عنوان یکی از مراحل ساخت ساختمان در ساختمان بتنی مورد اجرا قرار می‌گیرد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است؛ به همین دلیل درصد خطا باید تا حد امکان پایین باشد وگرنه تهدیدی برای ایمنی ساختمان محسوب خواهد شد.

 

3)  قالب‌گیری و بتن‌ریزی ساختمان

در پروژه های ساختمانی ،قالب‌بندی یکی دیگر از مراحل ساخت ساختمان است که در ساختمان بتنی اجرا شده و در آن از قطعه‌های چوبی یا فلزی برای شکل دادن به بتن استفاده می‌کنند. در مرحله‌ی بتن‌ریزی بتن تا قبل از سفت شدن به حالت نرم بوده و احتمال فروپاشیدگی آن وجود دارد؛ به همین خاطر وجود قالب‌ها سبب می‌شود تا بتن شکل خود را تا زمان سفت شدن حفظ کرده و با حفظ انسجام از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

در این مرحله قالب‌ها باید با دقت نصب شده و محکم گردند؛ در غیر این صورت ممکن است حین کار در اثر فشارهای وارده باز شده و عملیات بتن‌ریزی را خراب کنند. در ایران استفاده از قالب‌های چوبی برای بتن‌ریزی ساختمان بتنی بیشتر رایج است؛ از آنجایی که تخته‌های قالب در زمان قالب‌گیری ممکن است به بتن خیس بچسبند، سطح آن‌ها را با روغن‌های مخصوص چرب می‌کنند تا از این اتفاق جلوگیری بعمل آید. همچنین چرب کردن سطح تخته‌ها سبب می‌شود تا رطوبت بتن به چوب سرایت نکرده و بتن به طور اصولی محکم شود.

قالب‌گیری نیز در بین مراحل ساخت ساختمان به سهم خود از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است؛ برای مثال در هنگام روغن‌کاری قالب‌ها باید دقت شود که روغن به آرماتورها سرایت نکند؛ در غیر این صورت بتن و میلگردها به هم نخواهند چسبید و استحکام ساختمان به خطر خواهد افتاد. قالب‌بندی برای قسمت‌های مختلف ساختمان به روش‌های معین انجام می‌شود؛ این قسمت‌ها عبارتند از: ستون‌ها، پی‌ها، تیرهای اصلی و سقف و برای تمام آن‌ها باید عملیات قالب‌بندی صورت گیرد.

از آنجایی که تخته‌های قالب در زمان قالب‌گیری ممکن است به بتن خیس بچسبند، سطح آن‌ها را با روغن‌های مخصوص چرب می‌کنند تا از این اتفاق جلوگیری بعمل آید.

 

4) اسکلت فلزی ساختمان

در پروژه های ساختمانی کلیه‌ی مراحل ساخت ساختمان در ساختمان بتنی و ساختمان فلزی با یکدیگر یکسان بوده و تنها تفاوت در این دو نوع ساختمان در مرحله‌ی اسکلت‌بندی آن‌ها است. در این روش ابتدا ستون‌ها، پل‌ها و تیرها ساخته می‌شوند و سپس پلکان بین طبقات قرار داده می‌شود. ستون‌ها قبل از قسمت‌های دیگر ساخته می‌شوند.

انواع ستون‌ها در اسکلت فلزی بر حسب باری که بر آن‌ها وارد می‌شود، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • دسته‌ی اول ستون‌های وسط هستند که در مرکز مربع قرار دارند و بار کل به آن‌ها وارد می‌شود.

  • دسته‌ی دوم ستون‌های کناری هستند که نصف بار به آن‌ها وارد می‌شود.

  • دسته‌ی سوم ستون‌های گوشه هستند که یک چهارم بار به آن‌ها وارد می‌گردد.

در اجرای اسکلت فلزی ستون‌ها باید به دقت به یکدیگر جوش داده شوند و هرگونه خلل در جوش‌ها می‌تواند در استحکام کل اسکلت خلل وارد کند. همچنین ستون‌های فلزی باید از قبل به ضد زنگ آغشته شوند. اگر از ضد زنگ برای پوشش ستون‌ها استفاده نشود، بعداً دچار اکسید یا زنگ‌زدگی شده و در نتیجه در آن‌ها خوردگی به وجود خواهد آمد که این موضوع استحکام آن‌ها را از بین می‌برد.

از صفر تا صد مراحل ساخت ساختمان

5)قالب برداری و کارهای تکمیلی

در پروژه های ساختمانی ،در این مرحله زیر قالب‌ها جک‌هایی قرار داده می‌شوند تا برای مدت معینی که قالب‌ها سفت شوند، نیروهای وارده را تحمل کنند. پس از اجرای اسکلت فلزی یا قالب‌گیری در ساختمان بتنی، نوبت به راه پله‌ها و ایجاد پاگردها می‌رسد. پس از آن باید عایق‌های دیوارها و سقف‌ها نصب گردد که این عایق‌ها شامل عایق‌های صوتی و عایق‌های حرارتی است. عایق در مراحل ساخت ساختمان معمولاً ظرف مدت زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و پس از آن نوبت به انجام لوله‌کشی‌های مختلف و تأسیسات است.

پس از اتمام لوله‌کشی و عایق‌کاری لوله‌ها نوبت به چیدن سفال‌ها و مصالح اصلی در دیوارها می‌رسد. بر روی دیوارهایی که کار قرار دادن مصالح در آن‌ها به اتمام رسیده باشد، بتن‌پاشی صورت می‌گیرد. این کار معمولاً با دستگاه‌های مخصوصی که بتن را با فشار به بیرون پرتاب می‌کنند، صورت می‌گیرد. البته در بعضی موارد برای ساختمان‌های کوچک این کار ممکن است با دست نیز انجام گیرد. سفیدکاری یکی دیگر از مراحل ساخت ساختمان است که پس از بتن‌پاشی انجام می‌شود و می‌توان گفت که کار نهایی دیوارها و سقف در این مرحله انجام می‌شود. در نهایت نمای بیرونی بر اساس طراحی‌های قبلی صورت گرفته و نصب تجهیزات جانبی مانند شوفاژها، کابینت و… انجام می‌شود.

zahra بازدید : 22 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

 

قرارداد استخدام پیمانی چگونه است؟


استخدام

بسیاری از جوانان به منظور تضمین آینده خود به دنبال راهکاری برای استخدام در نهادهای دولتی و خصوصی هستند.  اما متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی در زمینه استخدام ندارند.

انواع استخدام

همان طور که پیشتر گفته شد، به منظور جذب نیرو در نهادهای دولتی و اداری  از سه روش برای استخدام استفاده می شود. استخدام رسمی، پیمانی و کارگری سه نوع از روش های جذب نیرو در ارگان های دولتی به شمار می رود.

گفتنی هایی در مورد استخدام پیمانی

در دستگاه های دولتی و اداری نیروهایی برای انجام امور اجرایی و تصدی گری استخدام می شوند که کلیه ضوابط و مقررات مربوط به این نیروها در آیین نامه استخدام پیمانی ذکر شده است. برخی از افراد استخدام های پیمانی را به نوعی نیمه رسمی می دانند. زیرا در صورت عملکرد مناسب و رضایت کارفرما می توانند در قالب نیروهای رسمی فعالیت خود را ادامه دهند. تمامی افرادی که به صورت پیمانی مشغول به کار هستند می توانند در طول مدت کار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور قرار گیرند. در ادامه نکاتی کاربردی در مورد نیروهای پیمانی آورده شده است:

  • پیش از هر چیزی لازم است بدانید که قانون ۶ استخدام کشوری در مورد پیمانی صحبت شده است. به طور کلی هدف از استخدام پیمانی جذب نیروهایی است که در مدت زمانی معین و به طور موقت به کاری مشخص مشغول شوند. لذا ارگان ها و نهادهای دولتی می توانند با توجه به قانون استخدامی کشور و کسب مجوزهای قانونی نسبت به جذب نیرو با استفاده از قراردادهای پیمانی اقدام نمایند.
  • افرادی که به عنوان نیروی استخدامی پیمانی انتخاب می شوند، باید فرمی را که از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور به آنها ارئه می شود، تکمیل نمایند. در این فرم مدت زمان همکاری مشخص می شود که غالبا مدت زمان متعارفی که برای استخدام پیمانی در نظر گرفته می شود، ۱ سال است.
  • متقاضیان کاری که تحت عنوان استخدام پیمانی در موسسات دولتی مشغول به کار می شوند، تحت حمایت قوانین استخدامی پیمانی قرار می گیرند و باید برایشان بیمه در نظر گرفته شود.
  • در واقع می توان استخدام پیمانی را در نقطه مقابل استخدام رسمی دانست. البته لازم به ذکر می باشد که در صورتی که فرد در طول مدت قراردادش عملکردی مطلوب داشته باشد، می تواند پس از اتمام قرارداد از سوی کارفرما مجددا دعوت به همکاری شود.
  • مرخصی نیروهایی که به صورت پیمانی استخدام می شوند، در طول ۱ سال، ۱ ماه تعیین شده است.
  • نیروی پیمانی می تواند در صورت کسب اجازه از کارفرما، در طول سال ۱ ماه مرخصی بدون حقوق دریافت نماید.
  • هرساله می توان برای نیروی پیمانی، ۱۵ روز را به عنوان مرخصی استحقاقی ذخیره کرد.

وظایف  و حقوق کارفرما و نیرو در استخدام پیمانی

  • کارفرما موظف است تا نیروهایی را که به صورت پیمانی جذب کرده است، تحت پوشش بیمه قرار دهد. البته در صورتی که افراد به صورت رسمی جذب شوند، پس از بازنشستگی از خدمات مربوط به آن برخوردار خواهند شد. اما این خدمات برای نیروهای پیمانی در نظر گرفته نشده است.
  • کارفرما موظف است در صورتی که قصد فسخ قرارداد را دارد، این موضوع را از یک ماه قبل به شخص استخدامی اطلاع دهد. البته عکس این موضوع نیز صادق است. لذا نیرو نیز باید در صورت تصمیم به فسخ قرارداد، کارفرما را در جریان تصمیم خود قرار دهد.
  • در صورتی که نیروی استخدامی بیمار باشد و یا جز زنان باردار باشد باید این مسئله را به اطلاع کارفرما برساند تا وی موضوع را به سازمان تامین اجتماعی کشور انتقال دهد و در ادامه نیروی استخدامی از قوانین حمایتی مقرر برخوردار شود.
  • بر طبق قانون افراد نمی توانند به صورت همزمان در دو دستگاه دولتی به صورت قرارداد پیمانی مشغول به کار باشند. ضمن اینکه امکان انتقال افراد پیمانی در ارگان های دولتی نیز وجود ندارد. یعنی نمی توان برای انتقال نیروی استخدام پیمانی از وزارتخانه و یا ارگانی به سایر وزارت خانه ها یا ارگان ها بسترسازی کرد. این انتقال می تواند تنها در صورت ماموریت موقت و یا به دلیل آموزش و یا کارآموزی صورت پذیرد.
  • سازمان تامین اجتماعی کشور از افراد استخدام پیمانی که در حین انجام کار دچار حادثه شوند و این حادثه منجر به نقص عضو، از کار افتادگی و یا فوت آنها شود، حمایت می کند. بر طبق قانون سازمان مزبور در صورت زنده ماندن نیروی پیمانی مستمری از کارافتادگی و حقوق بازنشستگی به وی پرداخت خواهد کرد و در صورت فوت نیروی پیمانی، بازماندگان وی از این مزایا برخوردار خواهند شد.
  • چنانچه سازمان و یا ارگانی قصد جذب نیروی رسمی داشته باشد، باید در گام نخست از میان افراد پیمانی که درحال حاضر در مجموعه مشغول به فعالیت می باشند، دست به انتخاب زند. البته در جذب رسمی نیروهای پیمانی به سابقه کاری فرد توجه خواهد شد.
  • در صورتی که نیروی پیمانی به مدت ۷ روز بدون دلیل موجه در محل کار حاضر نشود، قرارداد کاری وی به صورت یکطرفه و بدون توجه به نظر نیرو فسخ خواهد شد.
zahra بازدید : 24 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

 

معرفی رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران,ساختمان سازی,مهارت های مهندس عمران

 مهندسی عمران رشته‌ای است که هدف آن تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، بلند مرتبه‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب، محیط زیست و غیره مسئولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند. این رشته از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است.

 

یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد، مانند: سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل‌های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و نیروگاه‌های برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز و در نهایت حفظ محیط زیست، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد. برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن، یک اصل در مهندسی عمران است .

 

وظایف یک مهندس عمران

محاسبه و اجرای سازه‌های مختلف مانند ساختمانها اعم از مسکونی، اداری و صنعتی با سیستم‌های سازه‌ای مختلف مانند آجری، بتنی و فولادی و نیز طرح و اجرای سدها، پلها، حفر تونلها، راهها و سازه‌های آبی و زیر زمینی به طوری که در شرایط معمولی پایدار و در مواقع بحرانی مانند زلزله آسیب‌پذیری آن به حدی باشد که در ارائه خدمات از پیش تعیین شده دچار نقصان نگردد. به عبارت ساده تر مهندس عمران در هنگام طراحی هر سازه سعی در ایجاد تعادل میان سه عامل ایمنی، زیبایی و مقرون به‌صرفه بودن را دارد .

 

توانایی‌های لازم برای یک مهندس عمران

اجتماعی بودن

یک مهندس عمران باید بسیار اجتماعی و دارای توان ایجاد ارتباط با سایرین باشد. چون این رشته یک رشته گروهی است. یعنی متخصص عمران در محیط کار خود با اقشار مختلف جامعه از قبیل کارگران، تکنسین‌ها و مهندسان رشته‌های دیگر سروکار دارد و باید با همه این افراد ارتباطی قوی برقرار کند تا بتواند شاهد پیشرفت و موفقیت در کارش باشد .

 

قوی بودن دروس پایه

با توجه به کمیت و کیفیت درسهایی که در این رشته ارائه می‌گردد، داوطلب باید از توان و دانش برتر در زمینه‌های ریاضی و فیزیک برخوردار باشد تا در فهم دروس پایه به مشکل بر نخورده و دروس تخصصی و فنی را به راحتی فراگرفته و در آن‌ها خبره گردد .

 

سایر فاکتورها

رشته مهندسی عمران دارای سه بعد طراحی، محاسبه و اجرا است. عده‌ای از مهندسان جذب کارهای اجرایی می‌شوند که در این صورت باید ضمن برخورداری از توانایی کافی جهت فعالیت در کارگاه‌های داخل و خارج از شهر، برای برنامه‌ریزی و سروکار داشتن با اقشار مختلف مردم آماده باشند. فعالیت در کارگاه‌ها می‌تواند در دو بخش کلی سایت و دفتر باشد. برخی نیز به فعالیت طراحی می‌پردازند که این عده نیز باید ضمن داشتن آمادگی جهت انجام کارهای محاسباتی، از ریاضیات قوی، صبر و حوصله بسیار و قدرت تجزیه و تحلیل بالا برخوردار باشند. از این رو داشتن مهارت‌های زیر برای یک مهندس عمران ضروریست :

توان جسمی

قدرت تجزیه و تحلیل

قدرت تجسم (دید مهندسی)

دقت در جزئیات

قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب

آشنایی با فهرست بها و قوانین و بخشنامه‌های جاری

آشنایی با رایانه و استفاده از نرم‌افزارهای عمرانی و تحلیلی

آشنائی با صورت وضعیت‌ و متره‌ و برآورد

آشنائی با کلیات نقشه برداری نوین

توانایی تجزیه و تحلیل مسایل مالی و آشنایی با قواعد عرفی بازار کشور

 

فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی عمران می‌تواند در مقطع کارشناسی ارشد در گرایشهای مختلف ذیل به تحصیل ادامه دهد :

مهندسی سازه

سازه‌های هیدرولیکی

مهندسی زلزله

راه و ترابری

مکانیک خاک و پی

مهندسی آب؛ در دو گرایش هیدرولیک و منابع آب

سازه‌های دریایی

مهندسی مدیریت ساخت

مهندسی برنامه‌ریزی حمل و نقل

مهندسی محیط زیست

مهندسی آب و فاضلاب

 

در ایران این رشته در سطح کارشناسی (لیسانس) دارای سه گرایش عمران-عمران، عمران-نقشه برداری و عمران-آب می‌باشد . رشته مهندسی عمران-عمران که در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود، قبلاً به مهندسی راه و ساختمان موسوم بوده و به منظور تربیت کارشناسانی با مهارت طراحی، محاسبه و اجرای پروژه‌های ساختمانی، صنعتی، راه‌سازی و تأسیسات آبی و نظارت بر حسن اجرای طرحهای عمرانی در زمینه‌های فوق به وجود آمده‌است.

 

همچنین همکاری با مهندسان مشاور در زمینه‌های یاد شده از وظائف آنان می‌باشد. مانند سایر رشته‌های مهندسی، این رشته دارای ۲۰ واحد عمومی است. همچنین دانشجویان این رشته باید تعداد ۲۵ واحد را به عنوان واحدهای پایه بگذرانند. علاوه بر این واحدها، ۹۵ واحد اختصاصی که دروسی از جمله کارآموزی و پروژه‌های: سازه‌های فولادی، سازه‌های بتنی و راه‌سازی نیز جزو دروس این دانشجویان می‌باشد.

 

با توجه به سیاستهای عمرانی و سرمایه‌گذاریهای دولت برای احداث مسکن، راه، انواع: پل، سد، نیروگاه (عمدتاً هسته‌ای، حرارتی و آبی) رفع نیازهای عمرانی در زمینه ایجاد تأسیسات آبی جهت تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها و همچنین بازسازی مناطق آسیب دیده، اهمیت این رشته مشخص می‌شود.

 

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در وزارتخانه‌ها (نظیر وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو و کشور) و شرکتهای دولتی و خصوصی و مهندسان مشاور، به امور طراحی، محاسبه و اجرا بپردازند. در شرایط حاضر، فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در دوره‌های مختلف کارشناسی ارشد و دکتری در داخل کشور ادامه تحصیل دهند. دارا بودن دانش قوی ریاضی و فیزیک و توانایی جسمانی از ضروریات این رشته‌است. حدود ۱۰ درصد از دروس این دوره عملی است و از دروس تخصصی آن می‌توان موارد ذیل را نام برد :

استاتیک

مقاومت مصالح

طراحی سازه‌های فولادی و بتنی

مهندسی پی

مکانیک خاک

مکانیک سیالات

هیدرولیک

هیدرولوژی

تحلیل سازه‌ها

راه‌سازی

مهندسی آب و فاضلاب

زلزله

بارگذاری سازه‌ها

 

موسسه آموزش عالی عمران و توسعه از سال ۱۳۷۵ با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی عمران گرایش عمران روستایی در حوزه مهندسی عمران فعالیت نموده است. در حال حاضر رشته های مهندسی عمران- عمران (کارشناسی پیوسته)، مهندسی اجرایی عمران (کارشناسی ناپیوسته)، مهندسی تکنولوژی عمران-عمران (کارشناسی ناپیوسته) و مهندسی عمران-راه و ترابری (کارشناسی ارشد) در این موسسه دایر بوده و برنامه بلند مدت موسسه با محوریت توسعه این رشته در مقطع کارشناسی ارشد شکل گرفته است.

 

موسسه دارای هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت در تمامی گرایشهای مهندسی عمران بوده و همواره بر جذب اعضا هیات علمی شاخص و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاههای معتبر داخلی و خارجی در این رشته تاکید داشته است. در حال حاضر آزمایشگاههای مکانیک خاک، تکنولوژی بتن، روسازی راه و کارگاه جوش و نیز با توجه به دایر بودن رشته مهندسی عمران- نقشه برداری در موسسه، امکانات کامل نقشه‌برداری موجود می باشد.

zahra بازدید : 24 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

معماری

تعریف کلی معماری

معماری ، شیوه و سبک نقشه‌کشی ، طراحی و ساخت ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی است.این آثار ، سمبل فرهنگ یک ملت به شمار می‌روند و در ردیف آثار هنری قرار می‌گیرند. در اغلب موارد، تمدن‌های تاریخی را با آثار معماری به‌جامانده از آن‌ها می‌شناسیم.

معماری چیست؟

  • واژه‌ای کلی است که ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی را توصیف می‌کند.
  • هنر و دانش طراحی ساختمان‌ها و برخی از سازه‌های ساخته نشده است.
  • سبک طراحی و روش ساخت ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی است.
  • درک هنر، علم، فناوری و انسانیت است.
  • حرفه یک معمار است؛ یعنی جایی که معماری، یک سری خدمات حرفه‌ای در راستای ساخت ساختمان‌ها و محیط‌ زیست ارائه می‌دهد.

هدف از معماری چیست؟

هدف تامین کلیه‌ی نیازهای مادی و معنوی انسان بوده‌است و یکی از نیازها، مفهوم درون و خلوت بوده‌است؛ در نتیجه فضایی که معماری ایران می‌ساخته معطوف به فضاهای مرکزی بوده‌است که می‌توانسته‌ مفهوم نیاز به درون را محقق کند. یعنی لایه‌های فضایی حول و حوش مرکز ساخته می‌شدند.

معماری ایرانی

تاریخ معماری ایرانی  حداقل به ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد می رسد

نمونه های شاخصی که در پهنه ی وسیعی از

کشورهای آسیایی غربی تا آسیای مرکزی را نیز دربر گرفته است.

این نوغ از آثار ایرانی انواع مختلفی از ساختار و زیبایی شناسی  از سنت های مختلف  از جمله خانه های روستای تا چایخانه ها، و

پویون ها تا سازه های بسیار جالب که در دنیا نظیر ندارند را نشان می دهد.

این نوع آثار  با تاریخچه ی  بسیار طولانی و پیچیده ای ،

یکی از زمینه هایی است که بیشترین نقش را در فرهنگ جهانی ایفا کرده است.

این معماری سنتی هر چند که به طور موقت بخاطر

سیاست های داخلی یا تهاجم خارجی منحرف شده است ولی

با این وجود  پیوستگی و تداوم خود را در ارتباط با مسائل گوناگون به ویژه مسائل مذهبی  حفظ کرده است ودر عین سادگی  به یک سبک بی نظیر دست یافته است که بیانگر عظمت و شکوه این آثار ایرانی است .

 

zahra بازدید : 21 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

صنعت ساختمان

مشاغل صنعت ساختمان

می توان با اندکی خلاقیت ، مشاغل جدیدی در بخش صنعت ساختمان ایجاد کرد که

در ادامه به چند نمونه آن اشاره می شود:

1. شرکت های استارت آپی صنعت ساختمان

بسیاری از مردم،

بازاریابی در حوزه مسکن را با ایجاد دفاتر مشاوره املاک برابر می دانند؛ شغلی که شاید برای بسیاری از

دانش آموختگان دانشگاهی به خصوص تحصیلات تکمیلی ورود به آن چندان خوشایند نیست؛ حال آنکه با اندکی خلاقیت و تحقیق و

تجسس در این بخش می‌توان با ایجاد شرکت های دانش بنیان،

آی تی پایه و استارت آپی،

هم مشاغلی که از نظر جایگاه اجتماعی در سطوح بالاتری باشند ایجاد نمود و

هم درآمدهایی به مراتب بیشتر از راه اندازی دفاتر مشاوره املاک کسب کرد.

۲. شرکت های نگهداری ساختمان

این روزها در بسیاری از شهرهای کشور که ساخت مجتمع های مسکونی شدت یافته، نیاز به استخدام افرادی برای نگهداری ساختمان به خصوص در بخش های تعمیرات و تأسیسات شدیدا احساس می شود که با توجه به بالا بودن هزینه جذب این افراد، عمدتا ساکنان از پرداخت مبلغ موظفی خود بابت حقوق تکنسین ساختمان طفره می روند. این درحالی است که می توان با ایجاد شرکت هایی که نیروهای کارآمد و حرفه ای تعمیر و نگهداری ساختمان در اختیار دارند، با هزینه هایی بسیار کمتر از استخدام تکنسین ساختمانی، این وظیفه را به خوبی انجام داد. چرا که این شرکت ها با عقد قرارداد با اهالی ساختمان یا نماینده آنها، هزینه های نگهداری ساختمان از اهالی به صورت خرد جمع آوری کرده و در مجموع به درآمدهایی کلان دست می یابند که در نتیجه استخدام دائمی تکنسین های حرفه ای را برای آنها توجیه پذیر می کند. از طرفی نیز اهالی و ساکنان ساختمان با توجه به کم شدن مبلغ موظفی خود، از این روش استقبال می کنند. چراکه استخدام تمام وقت تکنسین مورد نظر از سوی اهالی یک بلوک ساختمانی، چندان به صرفه نیست.

3. شرکت های اجاره مسکن

بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان بخش مسکن تنها روشی که برای ثروت آفرینی در این بخش می شناسند، خرید زمین خالی یا املاک کلنگی و سپس تخریب و ساخت واحدهای مسکونی جدید و نهایتا فروش آنهاست. اقدامی که با توجه به رکود موجود در بخش ساخت و ساز و خرید و فروش، دیگر جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد.

zahra بازدید : 21 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

 

طراحی سایت

طراحی سایت

تاریخچه‌ی اولین سایت جهان

تکنولوژی اینترنت ، وبسایت‌های اینترنتی و طراحی سایت عمر چندانی ندارند، نخستین صفحه‌ی وب جهان در سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنرزلی (Tim Berners-Lee)ایجاد و در دسترس عموم قرار گرفت، این وبسایت بسیار ساده بود و تنها از چند متن و چندین لینک ساخته شده بود، جالب است بدانید این صفحه هنوز هم  در دسترس است!

طراحی وبسایت را از کجا شروع کنیم؟

هرچند در گذشته با سایت‌های کاملا ساده و یکنواختی مواجه بودیم، اما امروزه به لطف تکنولوژی‌های طراحی وب صفحات وب زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته و کاربر می‌تواند به راحتی با آن‌ها به تعامل بپردازد.

سایت‌های امروزی از دو قسمت فرانت‌اند (Front end) و بک‌اند (Back end) تشکیل شده‌اند، بخشی از سایت که توسط کاربر قابل مشاهده بوده و در مرورگر او نمایش داده می‌شود فرانت‌اند نام داشته و بخشی که مربوط به پردازش‌های سمت سرور می‌شود را بک‌اند می‌نامند.

مرحله یک : یادگیری HTML

قسمت ظاهری یک وبسایت یا همان فرانت‌اند، با استفاده از زبان نشانه‌گذاری HTML ایجاد می‌شود، در حقیقت اچ تی ام ال مانند اسکلت و چهارچوب‌های یک وبسایت عمل می‌کند، فرقی نمی‌کند برنامه‌نویسی سمت سرور را با چه زبانی انجام دهید، شما در هر صورت باید آشنایی نسبتا کاملی با زبان HTML داشته باشید، بدون وجود اچ تی ام ال هیچ سایتی وجود نخواهد داشت!

مرحله دو : یادگیری CSS

هرچند HTML بسیار مهم است اما به تنهایی نمی‌تواند ظاهر زیبایی به وبسایت بدهد و در نهایت تنها امکان ایجاد سایتی مانند نخستین صفحه‌ی وب تاریخ را خواهد داشت، برای زیباسازی صفحات وب از تکنولوژی CSS استفاده می‌کنیم.

مرحله سه : یادگیری javascript

تا به اینجای کار شما با بخش مهمی از عناصر تشکیل‌دهنده‌ی صفحات وب آشنا شده‌اید و می‌توانید با استفاده از دانش خود صفحات نسبتا خوبی طراحی کنید یا صفحات وبلاگتان را به دلخواه خود ویرایش و شخصی‌سازی کنید،

اما اگر می‌خواهید امکانات بیشتری مانند انیمیشن‌‌های مختلف، تاریخ و ساعت، اسلایدر و… به سایت خود اضافه کنید لازم است تا به سراغ یادگیری زبانی به نام JavaScript بروید.

برخلاف HTML و CSS که زبان‌های نشانه‌گذاری بودند، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی (اسکریپت‌نویسی) است و یادگیری آن اندکی زمان‌بر خواهد بود.

طراحی سایت

هم‌اکنون شما با نحوه‌ی ایجاد ساختار ظاهری سایت (فرانت‌اند) آشنا شدید، حال می‌توانید یک طرح کلی از ایده‌ای که در سر دارید را پیاده‌سازی و اجرا کنید.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 304
  • بازدید سال : 1,363
  • بازدید کلی : 4,485