loading...
مقاله
zahra بازدید : 23 دوشنبه 08 مهر 1398 نظرات (0)

 

طراح دکوراسیون کیست؟

دکوراسیون داخلی

امروزه گروهی از افراد در جامعه وجود دارند که وظیفه این چیدمان را برعهده دارند که به آن ها دکوراتور یا طراح دکوراسیون داخلی می گویند. اصولا دکوراتور ها دارای ذهنی سرشاژ از خلاقیت و ایده می باشند که می توانند طبق سلیقه افراد و علاقه مندی آن ها یک دکوراسیون داخلی منزل و یا دکوراسیون اداری شیک و متفاوت برای آن ها خلق کنند که با ورود به خانه سرشار از آرامش و جذابیت برای افراد باشد.

فرق طراح دکوراسیون و طراح داخلی چیست؟

بسیاری از افراد، طراح دکوراسیون داخلی و طراح داخلی را  هم معنی می دانند؛ اما باید گفت که این دو تفاوت بسیاری با هم دارند.

همانطور که اشاره شد، طراح دکوراسیون داخلی، گروهی از افراد می باشند که وظیفه ترکیب و چیدمان وسایل منزل (از جمله کاغذ دیواری، رنگ ساخنمان، انواع مبل، لوستر ها، تابلوها، فرش ها، و سایر لوازم تزئینی و دکوری)؛ متناسب با درخواست مشتری و سلایق او را دارد. اما طراح داخلی کیست؟ طراح داخلی در واقع کسی است که شکل و فرم داخلی ساختمان را پیاده سازی می کند و همواره در کنار معمار ساختمان و با توجه بر اصول و قواعد طراحی معماری کار خود را پیش می برد و گاهی در صورت نیاز برای اجرای طرح داخلی ساختمان می تواند با معمار ساختمان به توافق برسد و معماری ساختمان را طبق قواعد استاندارد تغییر دهد.

هیچگاه یک طراح دکوراسیون منزل نمی تواند کار یک طراح داخلی را انجام دهد زیرا برای انجام طراحی داخلی نیاز به مدرک می باشد؛ اما یک طراح داخلی در صورت برخوردار بودن از ذهنی خلاق و هنرمند به راحتی می تواند یک طراح دکوراسیون منزل باشد.

نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظر گرفت:

لازمه دانستن این که چطور می توانید یک دکوراسیون هوشمندانه و خلاقانه برای منزل خود ایجاد کنید رعایت چند نکته ساده می باشد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

شخصیت شناسی و تصویر سازی

اولین نکته ای که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه داشت میزان علاقه مندی و شخصیت شناسی و تصویر سازی شما  از محیط می باشد. دانستن اینکه به چه رنگ یا سبکی (مدرن، کلاسیک، سنتی و …) علاقه مند هستید و تصویر سازی آنچه که می خواهید، کار دشواری نمی باشد. در واقع هویت شناسی کمک شایانی در این زمینه می باشد تا طراحان دکوراسیون بتوانند هوشمندانه تر مراحل طراحی را اجرا نمایند. شما می توانید با دیدن عکس از مجله های مختلف و یا سرچ در www.google.com و همچنین پیاده سازی آنچه که در ذهن دارید بر روی کاغذ، به راحتی سبک دلخواه خود را انتخاب کنید و بر اساس آن اقدام نمایید.

ایجاد نقطه تمرکز

نقطه تمرکز در اجرای دکوراسیون داخلی در واقع اولین قدمی است که دکوراتور پیش می رود. به عنوان مثال نقطه تمرکز می تواند دیواری باشد که بر اساس آن سایر وسایل چیده می شوند و مرکز توجه آن قسمت از خانه قرار می گیرد. نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد ورودی خانه می باشد، به این صورت که اگر ورودی خانه شما دارای فضایی بزرگ می باشد سعی کنید با استفاده از چند شی یا دکور خاص و ارزشمند آن قسمت را منحصر به فرد نشان دهید تا افراد با ورود به خانه در همان ابتدا مجذوب چیدمان زیبای خانه شوند.

افراط نکردن در یک چیز

اگر شما فردی هستید که به عنوان مثال به رنگ زرد و یا به گلدان علاقه بسیاری دارید لزومی ندارد که دکوراسیون منزل خود از این رنگ یا گلدان به صورت افراطی استفاده کنید. زیاده روی در استفاده از یک شی یا رنگ از جذابیت و آرامش حاکم بر دکوراسیون شما می کاهد؛ به عنوان مثال اگر شما علاقه مند به رنگ زرد می باشید می توانید از توناژ های متفاوت رنگ زرد برای دکوراسیون خانه خود استفاده نمایید تا خانه ای زیبا تر و خاص تر داشته باشید.

لوازم خود را فردی انتخاب کنید!

در طراحی دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که لوازم دکوراتیو همچون شمع ها، گلدان، قاب عکس و … را به صورت فرد انتخاب کنید تا جذابیت دیداری را برای افراد چندین برابر کند.

خانه خود را گرم کنید!

اگر احساس می کنید خانه شما سرد و بی روح می باشد می توانید با استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب و یا استفاده از گل های طبیعی به خانه خود گرما ببخشید و از آن لذت ببرید.

استفاده از نورپردازی متفاوت

روشنایی و استفاده از نورهای مختلف در دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات شایان ذکر می باشد؛ استفاده از هالوژن ها و لوستر ها در خانه جدا از جذابیت ظاهری باعث ایجاد حس و حال مختلف برای افراد می شود. به عنوان مثال استفاده از نور کم و ملایم یک فضای احساسی و رومانتیک را برای شما پدید می آورد در صورتی که استفاده از نور زیاد هیجان و انرژی را با خود همراه دارد. پس سعی کنید از نورهای مختلف برای ایجاد هر نوع فضایی که احتیاج دارید استفاده نمایید.

انتخاب و چیدمان صحیح مبل

یکی از عدم همخوانی هایی که در بسیاری از خانه های کوچک دیده می شود استفاده نادرست از مبل می باشد. خرید مبل مناسب نیز از دیگر موارد مهم در دکوراسیون داخلی می باشد. در نظر بگیرید که برخی افراد دارای خانه هایی کوچک می باشند از به دلیل علاقه به سبک خاصی از مبل متاسفانه مبلی را انتخاب و خریداری می کنند که برای خانه آن ها بزرگ می باشد و جدا از دست و پا گیر بودن مجبور می شوند که پس مدت اندکی مجددا هزینه ای اضافی بابت خرید مبل بپردازند. پس بهتر است زمانی که می خواهید اقدام به خرید مبل خانه خود کنید متراژ خانه را در نظر بگیرید سپس اقدام نمایید.

zahra بازدید : 26 دوشنبه 08 مهر 1398 نظرات (0)

صنعت ساختمان

مشاغل صنعت ساختمان

می توان با اندکی خلاقیت، مشاغل جدیدی در بخش صنعت ساختمان ایجاد کرد که

در ادامه به چند نمونه آن اشاره می شود:

1. شرکت های استارت آپی صنعت ساختمان

بسیاری از مردم،

بازاریابی در حوزه مسکن را با ایجاد دفاتر مشاوره املاک برابر می دانند؛ شغلی که شاید برای بسیاری از

دانش آموختگان دانشگاهی به خصوص تحصیلات تکمیلی ورود به آن چندان خوشایند نیست؛ حال آنکه با اندکی خلاقیت و تحقیق و

تجسس در این بخش می‌توان با ایجاد شرکت های دانش بنیان،

آی تی پایه و استارت آپی،

هم مشاغلی که از نظر جایگاه اجتماعی در سطوح بالاتری باشند ایجاد نمود و

هم درآمدهایی به مراتب بیشتر از راه اندازی دفاتر مشاوره املاک کسب کرد.

۲. شرکت های نگهداری ساختمان

این روزها در بسیاری از شهرهای کشور که ساخت مجتمع های مسکونی شدت یافته، نیاز به استخدام افرادی برای نگهداری ساختمان به خصوص در بخش های تعمیرات و تأسیسات شدیدا احساس می شود که با توجه به بالا بودن هزینه جذب این افراد، عمدتا ساکنان از پرداخت مبلغ موظفی خود بابت حقوق تکنسین ساختمان طفره می روند. این درحالی است که می توان با ایجاد شرکت هایی که نیروهای کارآمد و حرفه ای تعمیر و نگهداری ساختمان در اختیار دارند، با هزینه هایی بسیار کمتر از استخدام تکنسین ساختمانی، این وظیفه را به خوبی انجام داد. چرا که این شرکت ها با عقد قرارداد با اهالی ساختمان یا نماینده آنها، هزینه های نگهداری ساختمان از اهالی به صورت خرد جمع آوری کرده و در مجموع به درآمدهایی کلان دست می یابند که در نتیجه استخدام دائمی تکنسین های حرفه ای را برای آنها توجیه پذیر می کند. از طرفی نیز اهالی و ساکنان ساختمان با توجه به کم شدن مبلغ موظفی خود، از این روش استقبال می کنند. چراکه استخدام تمام وقت تکنسین مورد نظر از سوی اهالی یک بلوک ساختمانی، چندان به صرفه نیست.

3. شرکت های اجاره مسکن

بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان بخش مسکن تنها روشی که برای ثروت آفرینی در این بخش می شناسند، خرید زمین خالی یا املاک کلنگی و سپس تخریب و ساخت واحدهای مسکونی جدید و نهایتا فروش آنهاست. اقدامی که با توجه به رکود موجود در بخش ساخت و ساز و خرید و فروش، دیگر جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد.

zahra بازدید : 19 دوشنبه 08 مهر 1398 نظرات (0)

 

آشنایی با مشاغل صنعت ساختمان:کارشناس تاسیسات

صنعت ساختمان

در پروژه های ساختمانی ، بخش تاسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه خانواده در یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تاسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تاسیسات بهداشتی، حرارتی و برودتی خانه می شود.

در پروژه های ساختمانی متخصص تاسیسات وظیفه طراحی، پیاده سازی، نصب و تعمیر تاسیسات بهداشتی، حرارتی، برودتی، فاضلاب، تهویه مطبوع و گازرسانی ساختمان های مختلف را برعهده دارد.

برای یادگیری این کار می توانید دوره های فنی لازم را گذرانده و نزد یک استادکار به کارآموزی بپردازید. متخصص تاسیسات باید بتواند مطابق با نقشه های فنی ساختمان عمل کرده و در کار خود بسیار دقت داشته باشد. همچنین با رعایت مسایل ایمنی، به دنبال جلب نظر مشتری باشد. کسب تجربه و مهارت بیشتر در این شغل بسیار مهم است.

شغل تاسیساتی با خطرات مختلفی از جمله برق و گاز گرفتگی، سر و صدای زیاد، گرما، سرما و رطوبت زیاد، خطرات ناشی از بکارگیری تجهیزات و ابزارهای مختلف، افتادن و سقوط و ... روبرو است. لذا متخصص تاسیسات باید در حین کار کلیه اصول ایمنی و بهداشتی را به درستی رعایت کند. چون این شغل به نیروی بدنی زیادی نیاز داشته و بسیار انرژی بر است، معمولا برای آقایان مناسب تر می باشد.

ساعات کاری در این شغل معمولا به صورت تمام وقت است (به خصوص وقتی در شرکت یا سازمانی استخدام می شوید). اگر به طور مستقل کار کنید، تعیین ساعت های کاری بر عهده خودتان است. شما باید بتوانید در محوطه های داخلی و اغلب تنگ و در محوطه های بیرونی با شرایط آب و هوایی مختلف کار کنید. برخی مواقع هم باید در ارتفاع و روی داربست ها بروید.

وظایف تاسیساتی

بسته به محل کارتان که می تواند منازل، مکان های تجاری و صنعتی باشد، کار شما می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • خواندن و درک نقشه های تاسیساتی ساختمان
  • طراحی، اجرا و نظارت بر لوله کشی و تاسیسات گاز خانگی و تجاری
  • لوله کشی انواع آب سرد و گرم در ساختمان (اتصال انواع لوله ها، انجام لوله کشی آب، فاضلاب و نصب وسایل بهداشتی)
  • راه اندازی و تعمیر سیستم های حرارت مرکزی با آب گرم (شوفاژ) و ...
  • راه اندازی و تعمیر دستگاه های سردکننده خانگی و تجاری
  • نقشه کشی سیستم تاسیسات مکانیکی ساختمان
  • راه اندازی و تعمیر تاسیسات گرمایی
  • جوشکاری گاز و برق
  • راه اندازی و تعمیر سردخانه ها
  • راه اندازی و تعمیر تجهیزات و سیستم استخرها

مهارت و دانش مورد نیاز شغل کارشناس تاسیسات

    • توانایی کار بر طبق نقشه ها و طرح های فنی موجود
    • مهارت های فنی و عملی خوب
    • رویکرد دقیق و منظم در کار
    • توانایی جسمانی مناسب
    • آگاهی از مسایل ایمنی و دستورالعمل های قانونی
    • توانایی کار فردی و تیمی
    • مهارت های ارتباطی مناسب
zahra بازدید : 17 دوشنبه 08 مهر 1398 نظرات (0)

 

مشاغل صنعت ساختمان

صنعت ساختمان

آشنایی با شغل مهندس عمران

در صنعت ساختمان شغل مهندس عمران یکی از مشاغل پرطرفدار است.

در صنعت ساختمان به عنوان مهندس عمران، شما به طراحی و

مدیریت انواع پروژه های ساختمانی از تعمیر پل گرفته تا ساخت یک استادیوم ورزشی جدید می پردازید.

در صنعت ساختمان برای  این مهندسی  باید در ریاضیات و مهارت های فناوری اطلاعات, عالی باشید.

همچنین باید بتوانید به خوبی طرح ها و ایده های خود را برای،

دیگران بیان کرده و در نتیجه باید مهارت های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشید.

برای دست یابی به شغلدر این نوع مهندسی باید مدارک معتبر دانشگاهی کسب نمایید.

به عبارت دیگر یک مهندس عمران به دنبال این است که ،

بتواند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، برج‌سازی،

سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و

غیره مسئولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرد.

این مهندسی از جمله مشاغلی است که هدف آن کاربرد علم ،
در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد،

مانند سد، فرودگاه، جاده، راه آهن، برج، تونل، دکل‌های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و

نیروگاههای  برق و مصالح سبک،ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد.

برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم ،

تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن یک اصل در مهندسی عمران است.

به طور معمول مهندس عمران به صورت تمام وقت کار می کند. در صورت بروز مشکل یا وجود ضرب الاجل برای اتمام بعضی از پروژه ها،

لازم است در خارج از ساعات معمول نیز کار کند. زمان کاری مهندس عمران معمولا بین دفتر کار و محل پروژه تقسیم می شود.

کار در محل پروژه با شرایط آب و هوایی مختلف و معمولا با سفرهای کاری همراه است.

در ادامه با وظایف مهندس عمران، مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندس عمران، تحصیلات لازم برای ورود به شغل مهندسی عمران،

فرصت شغلی و بازار کار مهندسی عمران، درآمد و حقوق مهندس عمران و مشاهیر این حوزه آشنا می شوید

zahra بازدید : 14 دوشنبه 08 مهر 1398 نظرات (0)

 

شرایط استخدام آموزش و پرورش ۹۸

استخدام در وزارت آموزش و پرورش نیز همانند سایر سازمان ها دارای شرایط و ضوابطی است. از جمله شرایط عمومی استخدام در آموزش و پرورش عبارتند از:

  • داشتن تابعیت ایران
  • اعتقاد به دین مبین اسلام
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (برای آقایان)
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی نیز برای استخدام شدن در سازمان آموزش و پرورش لازم است. شرایط اختصاصی، شرایطی هستند که برای هر رشته متفاوت اند، به همین منظور شما می توانید با بیان شرایط منحصر به فرد خود برای مشاورین متخصص استخدام آموزش و پرورش، از شرایط و ضوابطی که مختص شماست آگاهی های لازم را کسب کنید.

استخدام حق التدریس آموزش و پرورش

هدف از آزمون استخدامی آموزش و پرورش استخدام دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استو از طرفی امید بر این است که برخی از معلمان حق التدریسی که دارای سابقه کاری نیز هستند، نیز بتوانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شوند.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

از جمله مراحل ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش این است که داوطلبان بایستی شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه را دارا باشند. از جمله شروط دیگر دارا بودن مدارک لازم به منظور ثبت نام است. از مهم ترین مدارک می توان به “مدرک دال بر امتیازات و سهمیه های قانونی” و “مدرک تحصیلی” اشاره کرد. لازم به ذکر است که ارائه فایل اسکن شده عکس در سایز و با کیفیت مناسب و پرداخت وجه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت اینترنتی نیز الزامی است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه مدارک و مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مشاوران خانه مشاوره تماس بگیرید.

دفترچه استخدامی آموزش و پرورش

دفترچه راهنمای استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود. دفترچه استخدامی آموزش و پرورش شامل بخش های مختلفی مانند شرایط عمومی داوطلبان، امتیازات و سهمیه های قانونی، کد و عناوین شغلی و … است. لازم به ذکر است که آگاهی از تمامی مندرجات دفترچه پیش از اقدام برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ضروری است. اما از آنجایی که این دفترچه درصفحات بسیار متعددی (۳۶۷ صفحه) تنظیم شده است، پیشنهاد می کنیم برای صرفه جویی در زمان و برای اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ تمامی سوالات خود دست یابید، با مشاورین خانه مشاوره تماس حاصل نمایید.

 

zahra بازدید : 22 دوشنبه 08 مهر 1398 نظرات (0)

 

معماری ایرانی چیست؟


معماری

معماری در ایران بزرگ تاریخی مستمر از ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تاکنون دارد، نمونه های شاخصی که در پهنه ی وسیعی از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین گسترده شده است. تنوع ساختمان های ایرانی از آن جمله اند خانه های روستایی تا چایخانه ها، و پاویون ها تا سازه های اعجاب انگیزی که در دنیا نظیر آن ها نیست.این معماری از لحاظ سازه و زیبایی شناسی تنوع چشمگیری را به معرض نمایش گذاشته است که به تدریج و منسجم بر پایه ی سنت ها و تجارب قبلی شکل گرفته است. بدون نوآوری های‌ ناگهانی و علی رغم آسیب های ناشی از تجاوزات مکرر و شوک های فرهنگی، این سبک به طور شاخصی از سایر کشورهای مسلمان متمایز شده است. فضایلاین معماری عبارت است از فرم و مقیاس؛ خلاقیت سازه ای به خصوص در ساخت گنبد و طاق؛ نبوغ در دکور و طراحی فضای داخلی.

‎آثار برتر معماری ایرانی

ایران شاهد ظهور برخی از زیباترین آثار برتر معماری ایرانی است؛ از آن جمله اند:
تخت جمشید.
سی و سه پل.
میدان نقش جهان .
عالی قاپو.
مسجد جامع اصفهان.
مسجد شیخ لطف الله.
گنبد کاووس.
باغ فین کاشان.
چهل ستون.
خانه بروجردی ها.
مدرسه چهارباغ

ویژگی های معماری ایرانی جدید

معماری

ورودی های مشخص.
عدم تقارن در نماها.
تغییر در تقسیم بندی دهانه ها در نما.
توجه به بنای نبش تقاطع ها.
استفاده از قوس ها نه برای کاربرد سازه ای, بلکه غالبا تزیینات و ترکیب کلی بنا.
افزایش طبقات در بناهای تجاری و مسکونی.
استفاده فراوان از آجر.
استفاده از عناصر فرنگی نظیر سرستون ها، نقوش هندسی غربی، مجسمه های تزیینی و یا نقوش و عناصر این معماری قبل و بعد از اسلام.

اصول معماری ایرانی پیرنیا

اصولی که در  این معماری پیرنیا وجود داشته را می‌توان به پنج اصل تقسیم کرد. مردم‌ واری: یعنی داشتن مقیاس انسانی، پرهیز از بیهودگی، خودبسندگی، درون‌گرایی. سادگی در هندسه و شیوه‌های معماری ایرانی بسیار رایج بوده است و شیوه‌های مشهور این معماری عبارتند از: شیوه پارسی، شیوه پارتی، شیوه خراسانی، شیوه رازی، شیوه آذری و شیوه اصفهانی.

سبک شناسی معماری ایرانی

 

در سبک شناسی معماری ایرانی این شیوه ها عبارتند از؛
۱- شیوه معماری باستانی ایران(قبل از اسلام).
۲- شیوه معماری سنتی ایران(دوره های اسلامی).
۳- شیوه معماری اروپایی قبل از مدرنیسم (و غالبا نئوکلاسی سیسم).
۴- شیوه معماری بین المللی.
۵- شیوه معماری مدرنیسم .
۶- شیوه معماری التقاطی( ترکیبی از دو و حتی سه شیوه).

عناصر معماری ایرانی قدیمی

کاربرد وسیع هندسه و فرم هایی نظیر دایره، مربع و سطوحی که مبنای طرح های قرینه هستند و شامل حیاط و راهرو های مستطیلی است از عناصر متداول معماری ایرانی قدیمی است. همچنین خاک رس در بسیاری از مناطق فلات ایران وجود داشته و در ساختمان های اولیه استفاده از خشت و گل دیده شده است. یکی از عناصر طراحی شاخص در این سبک در طول تاریخ مقیاس و درک استفاده از فرم های ساده و عظیم است. ایوان ستون دار، یا تالار در مقبره های صخره ای مجاور پرسپولیس دیده شده که در معابد ساسانی دوباره تکرار و در دوره های اسلامی به رواق ورودی کاخ یا مسجد تبدیل شد و حتی در معماری قهوه خانه های کنار جاده ها نفوذ پیدا کرد. برخی از عناصر این سبک قدیمی عبارت است از:بادگیر,قنات,گنبد,حیاط,پنج دری,هشتی,اندرونی,بیرونی,یخچال,حوض.

برای دریافت اطلاعات معماری آنلاین مراجعه کنید.

 

zahra بازدید : 24 سه شنبه 02 مهر 1398 نظرات (0)

 

طراح دکوراسیون کیست؟

دکوراسیون داخلی

امروزه گروهی از افراد در جامعه وجود دارند که وظیفه این چیدمان را برعهده دارند که به آن ها دکوراتور یا طراح دکوراسیون داخلی می گویند. اصولا دکوراتور ها دارای ذهنی سرشاژ از خلاقیت و ایده می باشند که می توانند طبق سلیقه افراد و علاقه مندی آن ها یک دکوراسیون داخلی منزل و یا دکوراسیون اداری شیک و متفاوت برای آن ها خلق کنند که با ورود به خانه سرشار از آرامش و جذابیت برای افراد باشد.

فرق طراح دکوراسیون و طراح داخلی چیست؟

بسیاری از افراد، طراح دکوراسیون داخلی و طراح داخلی را  هم معنی می دانند؛ اما باید گفت که این دو تفاوت بسیاری با هم دارند.

همانطور که اشاره شد، طراح دکوراسیون داخلی، گروهی از افراد می باشند که وظیفه ترکیب و چیدمان وسایل منزل (از جمله کاغذ دیواری، رنگ ساخنمان، انواع مبل، لوستر ها، تابلوها، فرش ها، و سایر لوازم تزئینی و دکوری)؛ متناسب با درخواست مشتری و سلایق او را دارد. اما طراح داخلی کیست؟ طراح داخلی در واقع کسی است که شکل و فرم داخلی ساختمان را پیاده سازی می کند و همواره در کنار معمار ساختمان و با توجه بر اصول و قواعد طراحی معماری کار خود را پیش می برد و گاهی در صورت نیاز برای اجرای طرح داخلی ساختمان می تواند با معمار ساختمان به توافق برسد و معماری ساختمان را طبق قواعد استاندارد تغییر دهد.

هیچگاه یک طراح دکوراسیون منزل نمی تواند کار یک طراح داخلی را انجام دهد زیرا برای انجام طراحی داخلی نیاز به مدرک می باشد؛ اما یک طراح داخلی در صورت برخوردار بودن از ذهنی خلاق و هنرمند به راحتی می تواند یک طراح دکوراسیون منزل باشد.

نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظر گرفت:

لازمه دانستن این که چطور می توانید یک دکوراسیون هوشمندانه و خلاقانه برای منزل خود ایجاد کنید رعایت چند نکته ساده می باشد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

شخصیت شناسی و تصویر سازی

اولین نکته ای که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه داشت میزان علاقه مندی و شخصیت شناسی و تصویر سازی شما  از محیط می باشد. دانستن اینکه به چه رنگ یا سبکی (مدرن، کلاسیک، سنتی و …) علاقه مند هستید و تصویر سازی آنچه که می خواهید، کار دشواری نمی باشد. در واقع هویت شناسی کمک شایانی در این زمینه می باشد تا طراحان دکوراسیون بتوانند هوشمندانه تر مراحل طراحی را اجرا نمایند. شما می توانید با دیدن عکس از مجله های مختلف و یا سرچ در www.google.com و همچنین پیاده سازی آنچه که در ذهن دارید بر روی کاغذ، به راحتی سبک دلخواه خود را انتخاب کنید و بر اساس آن اقدام نمایید.

ایجاد نقطه تمرکز

نقطه تمرکز در اجرای دکوراسیون داخلی در واقع اولین قدمی است که دکوراتور پیش می رود. به عنوان مثال نقطه تمرکز می تواند دیواری باشد که بر اساس آن سایر وسایل چیده می شوند و مرکز توجه آن قسمت از خانه قرار می گیرد. نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد ورودی خانه می باشد، به این صورت که اگر ورودی خانه شما دارای فضایی بزرگ می باشد سعی کنید با استفاده از چند شی یا دکور خاص و ارزشمند آن قسمت را منحصر به فرد نشان دهید تا افراد با ورود به خانه در همان ابتدا مجذوب چیدمان زیبای خانه شوند.

افراط نکردن در یک چیز

اگر شما فردی هستید که به عنوان مثال به رنگ زرد و یا به گلدان علاقه بسیاری دارید لزومی ندارد که دکوراسیون منزل خود از این رنگ یا گلدان به صورت افراطی استفاده کنید. زیاده روی در استفاده از یک شی یا رنگ از جذابیت و آرامش حاکم بر دکوراسیون شما می کاهد؛ به عنوان مثال اگر شما علاقه مند به رنگ زرد می باشید می توانید از توناژ های متفاوت رنگ زرد برای دکوراسیون خانه خود استفاده نمایید تا خانه ای زیبا تر و خاص تر داشته باشید.

لوازم خود را فردی انتخاب کنید!

در طراحی دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که لوازم دکوراتیو همچون شمع ها، گلدان، قاب عکس و … را به صورت فرد انتخاب کنید تا جذابیت دیداری را برای افراد چندین برابر کند.

خانه خود را گرم کنید!

اگر احساس می کنید خانه شما سرد و بی روح می باشد می توانید با استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب و یا استفاده از گل های طبیعی به خانه خود گرما ببخشید و از آن لذت ببرید.

استفاده از نورپردازی متفاوت

روشنایی و استفاده از نورهای مختلف در دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات شایان ذکر می باشد؛ استفاده از هالوژن ها و لوستر ها در خانه جدا از جذابیت ظاهری باعث ایجاد حس و حال مختلف برای افراد می شود. به عنوان مثال استفاده از نور کم و ملایم یک فضای احساسی و رومانتیک را برای شما پدید می آورد در صورتی که استفاده از نور زیاد هیجان و انرژی را با خود همراه دارد. پس سعی کنید از نورهای مختلف برای ایجاد هر نوع فضایی که احتیاج دارید استفاده نمایید.

انتخاب و چیدمان صحیح مبل

یکی از عدم همخوانی هایی که در بسیاری از خانه های کوچک دیده می شود استفاده نادرست از مبل می باشد. خرید مبل مناسب نیز از دیگر موارد مهم در دکوراسیون داخلی می باشد. در نظر بگیرید که برخی افراد دارای خانه هایی کوچک می باشند از به دلیل علاقه به سبک خاصی از مبل متاسفانه مبلی را انتخاب و خریداری می کنند که برای خانه آن ها بزرگ می باشد و جدا از دست و پا گیر بودن مجبور می شوند که پس مدت اندکی مجددا هزینه ای اضافی بابت خرید مبل بپردازند. پس بهتر است زمانی که می خواهید اقدام به خرید مبل خانه خود کنید متراژ خانه را در نظر بگیرید سپس اقدام نمایید.

zahra بازدید : 22 پنجشنبه 21 شهریور 1398 نظرات (0)

 

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود.

 در واقع تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در digital marketingبیشترین اهمیت را دارند. به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی می کنند رفتار مشتریان را تحلیل کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.

امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت های متوجه شده اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند و برای این کار ناچار هستند که از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بصورت موثر استفاده کنند.

تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی در چیست ؟

بازاریابی دیجیتال یا همان digital marketing استفاده از ابزارها و روش های بازاریابی به صورت دیجیتال است و از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود.

 با استفاده از ابزارهای دیجیتال می توان بازاریابی را به صورت نوین انجام داد. بسیاری از افراد این تصور را دارند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست و این دو با هم تفاوت دارند.

  به طور مثال کانال های رسانه ای در digital marketing شامل وب سایت، ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی پیامکی، پادکست های صوتی، سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ) و برنامه های تلفن همراه می باشد.

برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ مانند اپلکیشن های موبایل می توانند بدون نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت به کار خود ادامه دهند. این قبیل کانال ها در حیطه بازاریابی اینترنتی به شمار می روند. بازاریابی اینترنتی که زیر مجموعه ای از digital marketing است به بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی گفته می شود که به صورت همیشگی به اینترنت متصل هستند. در کل می توان گفت دیجیتال مارکتینگ شامل تمام رسانه های دیجیتال می شود اما بازاریابی اینترنتی بر روی بازاریابی در بستر اینترنت فعالیت دارد. به همین دلیل می توان گفت که بازاریابی اینترنتی از روش های بازاریابی است که به عنوان زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.

 

zahra بازدید : 18 پنجشنبه 21 شهریور 1398 نظرات (0)

سئو

سئو چیست؟

سئو سایت مسئله ایست که این روزها بزرگترین دغدغه یک وبمستر و صاحب کسب و کار اینترنتی شده است.

سئو همان چیزی است که مشخص می کند شما کدام گزینه در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو ،به ویژه گوگل باشید. قطعا همه دنبال دست یابی رتبه اول گوگل هستند. برای رسیدن می بایست تلاش کرد، در این رقابت که روز به روز نیز سنگین تر می گردد، باید هر روز اطلاعات خود را به روز رسانی نمایید.

آموزش سئو که این روزها به لطف داغ شدن بازار کسب رتبه های بالا مدتیست در وب فارسی جان گرفته است، شما کمک می کند خودتان بتوانید قسمت های عمده ای از مشکلات،مسائل مربوط به بهینه سازی سایت را رفع نمایید، پیشنهاد ما این است ،در این راه آموزش های وب سایت سئو به سبک ایرانی را هم از دست ندهید. ولی اگر در این حین نیاز به مشاوره یا اجرای حرفه ای سئو توسط شخص دیگری داشته باشید، مهمترین پیشنهاد ما  این است که حتما کار را به کاردان بسپارید.

امروزه یکی از مشکلات بزرگ که گریبان گیر سئو، همچنین وبمسترها شده است، وجود اطلاعات غیر تخصصی و گاها اشتباه در زمینه سئو در اینترنت می باشد ،گاها متاسفانه وبمستران و سایت آن ها را به ورطه نابودی می کشاند!

بهینه سازی سایت

امروزه بهینه سازی وب سایت بعنوان بخش لاینفک سایت داری تبدیل شده است. بهینه سازی سایت باید در همه ابعاد و جنبه ها مورد توجه باشد: بهینه سازی محتوا، بهینه سازی کدها، کار روی شبکه های اجتماعی، لینک سازی و …

هرگز فراموش نکنید که محتوا مهمترین قسمت و عامل موفقیت یک وب سایت است.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که اگر به‌درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می‌شوند.

چرا سئو اهمیت دارد؟

روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق گوگل نیازهایشان را جست و جو می کنند، اضافه می‌شود. بر اساس آمار رسمی سایت گوگل روزانه چیزی حدود 3.5 میلیارد سرچ در گوگل انجام می‌شود. حالا راحت می‌توانیم درک کنیم که چرا بیل گیتس می‌گوید که "اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد."

پس کاربران (مشتریان بالقوۀ شما) به گوگل اعتماد زیادی دارند.

تصور کنید شما یک فروشگاه موبایل هستید و یک وبسایت هم برای خرید و فروش موبایل دارید. بر اساس ابزارهای "اندازه‌گیری تعداد جستجوی کلمات کلیدی گوگل" خرید اینترنتی موبایل یا عبارات مشابه آن چیزی حدود 8000 سرچ در ماه دارد.

این آمار عالی است؛ یعنی ماهانه 8000 نفر قصد خرید موبایل دارند و در اینترنت به دنبال جایی برای خرید موبایل می‌گردند. حتما شما هم برایتان بارها پیش آمده است که چیزی را در گوگل سرچ کنید و همانطور که خودتان هم به تجربه دیده‌اید، بیش از 80% کاربران در همان صفحۀ اول نتایج جسجو جواب خود را پیدا می‌کنند. خیلی کم پیش می‌آید که کسی در صفحات دوم و سوم به دنبال جواب باشد.

حالا اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند. در حقیقت شما 8000 مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید.


سئو

 

zahra بازدید : 26 چهارشنبه 20 شهریور 1398 نظرات (0)

مزایای دوره های آنلاین (مجازی)


آموزش آنلاین

 

  • مختصر و مفید

امروزه اکثر مدرسان رشته های مختلف برای آموزش مطالب از کلاس های آنلاین استفاده می کنند .

مختصر سازی مطلب در ارائه آن بسیار مهم است به همین خاطر مطالبی که  در آموزش های مجازی ارائه می شود مختصر است تا مطالب غیر مهم جانشین مطالب ضروری نشوند . برای کسانی که از استفاده ی شبکه های اجتماعی لذت می برند آموزش های آنلاین بهترین گزینه است.

 

  • در دسترس و بروز

آموزش های مجازی با در دست داشتن رسانه ها می توانند به آسانی نیازهای مخاطبان را برطرف کنند . به همین خاطر شما با داشتن یک گوشی هوشمند به راحتی می توانید در هر ساعت از شبانه روز به یادگیری ادامه دهید.

 

  • محدودیت زمان و مکان وجود ندارد

شما می توانید با استفاده از آموزش های مجازی در هر زمان و مکانی به آنها دسترسی نامحدود داشته باشید . دوره های آنلاین 60 درصد کمتر از تدریس های سنتی وقت می گیرد و مفیدتر است.

  • هزینه کم و باصرفه

دوره های آموزش آنلاین هزینه ای نزدیک به یک پنجم هزینه های کلاس های حضوری دارند به همین خاطر این دوره های راهی برای صرفه جویی و سرمایه گذاری مناسب می باشند.

 

  • مناسب برای افراد شاغل و پرمشغله

کلاس های آموزشی آنلاین نیاز به انگیزه ی بالا برای پیشرفت در دوره های مجازی دارد . این نوع آموزش ها برای افراد شاغل بسیار ایده آل و منحصر به فرد است زیرا این کلاس ها ضبط می شوند بنابراین افراد می توانند در هر زمان که بخواهند آنها را دانلود کرده و مشاهده کنند .

 

  • روال آموزشی اصولی

هر دوره فرآیند آموزشی و روال یادگیری دارد. برخی درس‏ها ممکن است پیش نیاز دیگری باشند و یا برای یادگیری بهتر و اصولی لازم باشد فراگیر در طول دوره آزمون بدهد و ارزیابی شود.

  • بازی کاری و ترغیب فراگیران

در بعضی از پلتفرم های آموزشی مانند سیستم آموزش الکترونیکی هم آموز فراگیر می‌تواند قبل از ثبت نام در دوره آن را رسماً شروع کند و امتیاز بگیرد و اگر تمایل داشت یادگیری را ادامه بدهد، و پیشرفت و نمره خود را با جزئیات ببیند. همچنین سیستم هم آموز با تحلیل روند فراگیر او را راهنمایی می‌کند.

 معایب :

امکان پرسش و پاسخ و تعامل حضوری بین استاد و دانشجو وجود ندارد و در آموزش های آنلاین  دانشجو تمرکز دقیق بر روی درس ندارد و مخاطبان باید فقط به اینگونه آموزش های غیرحضوری علاقه داشته باشند و بتوانند طبق آن عمل کنند .

كنترل كمتر معلمان روی دانش‌آموزان و از بین رفتن ارﺗﺒﺎط ﭼﻬﺮه ﺑﻪ ﭼﻬﺮه و ﻏﻴﺮ ﻛﻼﻣﻲ . ناآشنایی برخی از معلمان و اساتید با سیستم آموزش آنلاین . برای کسانی که در کلاس های حضوری با تعامل با همکلاسی ها لذت بیشتری می برند آموزش های حضوری مناسب است.


آموزش آنلاین

تفاوت بین دوره های حضوری و آنلاین :

  1. در دوره های حضوری برگزاری کلاس ها با هماهنگی قبلی انجام می شود اما در مجازی برگزاری کلاس بدون هماهنگی و فردی انجام می شود .
  2. بصورت حضوری مکان های برگزاری عمومی و مشخص هستند اما بصورت آنلاین مخاطبان نیازی به مکان مشخصی ندارند .
  3. در آموزش های حضوری مدرسان نیاز به تجهیزات فیزیکی دارند اما در آموزش های آنلاین اغلب اینطور نیست .
  4. دوره های حضوری محدودیت زمان و مکان دارد اما دوره های مجازی اینطور نیستند .

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 297
  • بازدید سال : 1,356
  • بازدید کلی : 4,478